Quant_kit chce wprowadzić na rynek autorską technologię umożliwiającą szybkie podejmowanie decyzji biznesowych i inwestycyjnych
Quant_kit to powołana w marcu tego roku firma, w której część udziałów przejęła UWRC (spółka celowa Uniwersytetu Warszawskiego, która wspiera naukowców i studentów we wprowadzaniu nowych technologii). Współzałożycielami Quant_kit są Michał Jaworski, pełniący w firmie rolę prezesa oraz Wojciech Zdunkiewicz, który jest członkiem zarządu. Obaj są związani z Banacha Street, czyli grupą technologiczną wywodzącą się z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW.
Rozwiązanie Quant_kit ma działać analogicznie do popularnych wyszukiwarek internetowych. Różnica polega na skomplikowaniu mechanizmów analitycznych i sposobie prezentacji wyników. Technologia Quant_kit wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe. Nie tylko przeszukuje zbiory informacji ustrukturyzowanych i nieustrukturyzowanych, ale też dokonuje zautomatyzowanej analizy danych. Wyniki wyszukiwania prezentowane są w interaktywnej formie graficznej. Taka praktyka ma na celu usprawnienie procesu wnioskowania oraz podejmowania decyzji biznesowych.
Quant_kit obecnie uruchamia dwie niezależne wersje pilotażowe swojego rozwiązania. Jedno z nich w czołowej instytucji infrastruktury rynku kapitałowego w Polsce, drugie – w spółce z sektora energetycznego. Projekty wdrożeniowe mają być prowadzone do końca roku. Założyciele Quant_kit liczą, że w wyniku tych wdrożeń uda się im zainteresować swoją technologią szerokie grono odbiorców w kraju i za granicą.