Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
AKTUALIZACJA (OST. AKAPIT)
200 klientów miało dostęp do rachunków innych osób. Awaria w mBanku

mBank zmaga się z usterką, w wyniku której część klientów uzyskała dostęp do nieswoich rachunków

Wczoraj wieczorem część klientów mBanku zyskało dostęp do rachunków innych osób. Sprawę opisał serwis Zaufana Trzecia Strona. Wygląda na to, że klienci zakładający nowe rachunki w mBanku uzyskali wgląd w już istniejące konta. Natomiast ich prawowici użytkownicy stracili nad nimi kontrolę. Z informacji ZTS wynika, że takich przypadków było co najmniej kilka co wskazuje na to, że zawinił nie pojedynczy błąd człowieka, tylko raczej usterka techniczna systemu.

Przeczytajcie także: Dziwne SMS-y od mBanku

mBank potwierdził, że do awarii doszło. – Niespełna 200 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby. Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem. Zarówno z tymi, którzy mogli się na cudze konta zalogować jak i tymi, do których te konta należą. Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął – czytam w komunikacie mBanku nadesłanym do redakcji cashless.pl.

Przeczytajcie także: Jeśli macie konto w mBanku sprawdźcie dane swojej firmy

Co ciekawe w miniony weekend mBank przeprowadzał prace techniczne, przez co przez dłuższy czas dostęp do jego usług był ograniczony. To nic nadzwyczajnego, bo takie prace i przerwy to dziś chleb powszedni w bankach. Niemniej parę godzin później, czyli wczoraj po południu, instytucja zmagała się z awarią systemu wnioskowego. Usterkę, która zbiegła się w czasie z problemem opisanym przez serwis ZTS, usunięto po godz. 21. Z nieoficjalnych informacji wynika, że sprawy te mają ze sobą związek.

AKTUALIZACJA

Po publikacji artykułu biuro prasowe mBanku poinformowało o zweryfikowaniu skali awarii. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że dotyczyła ona ok. 100 klientów.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies