mBank zmaga się z usterką, w wyniku której część klientów uzyskała dostęp do nieswoich rachunków
Wczoraj wieczorem część klientów mBanku zyskało dostęp do rachunków innych osób. Sprawę opisał serwis Zaufana Trzecia Strona. Wygląda na to, że klienci zakładający nowe rachunki w mBanku uzyskali wgląd w już istniejące konta. Natomiast ich prawowici użytkownicy stracili nad nimi kontrolę. Z informacji ZTS wynika, że takich przypadków było co najmniej kilka co wskazuje na to, że zawinił nie pojedynczy błąd człowieka, tylko raczej usterka techniczna systemu.
mBank potwierdził, że do awarii doszło. – Niespełna 200 klientów wskutek błędu mogło zalogować się na rachunek innej osoby. Ograniczyliśmy dostęp do tych rachunków. Pieniądze klientów są bezpieczne, a bank bierze odpowiedzialność za konsekwencje tej sytuacji. Kontaktujemy się z każdą osobą, której dotyczy problem. Zarówno z tymi, którzy mogli się na cudze konta zalogować jak i tymi, do których te konta należą. Podjęliśmy wszystkie działania, których wymaga od nas prawo, interes i bezpieczeństwo klientów. Bardzo przepraszamy wszystkich klientów, których ten problem dotknął – czytam w komunikacie mBanku nadesłanym do redakcji cashless.pl.
Co ciekawe w miniony weekend mBank przeprowadzał prace techniczne, przez co przez dłuższy czas dostęp do jego usług był ograniczony. To nic nadzwyczajnego, bo takie prace i przerwy to dziś chleb powszedni w bankach. Niemniej parę godzin później, czyli wczoraj po południu, instytucja zmagała się z awarią systemu wnioskowego. Usterkę, która zbiegła się w czasie z problemem opisanym przez serwis ZTS, usunięto po godz. 21. Z nieoficjalnych informacji wynika, że sprawy te mają ze sobą związek.
AKTUALIZACJA
Po publikacji artykułu biuro prasowe mBanku poinformowało o zweryfikowaniu skali awarii. Po dokładnym sprawdzeniu okazało się, że dotyczyła ona ok. 100 klientów.