Obie firmy ogłosiły dziś rozszerzenie współpracy, która ma zaowocować wprowadzeniem terminali aplikacyjnych na 12 rynkach, w tym w Polsce
Brytyjski fintech Phos ogłosił dziś rozszerzenie nawiązanej kilka miesięcy temu współpracy z organizacją Mastercard. W jej wyniku 12 tys. małych i średnich firm z 12 krajów Europy, w tym z Polski, ma zyskać możliwość korzystania z terminala aplikacyjnego typu soft POS. Rozwiązanie od marca było testowane w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Rumunii i Bułgarii. W kolejnej fazie wdrożenia wezmą udział, oprócz polskich także firmy m.in. z Włoch, Francji, Portugalii czy Hiszpanii.
Phos oferuje terminal płatniczy umożliwiający akceptację płatności zbliżeniowych kartami lub systemami mobilnymi typu Apple Pay czy Google Pay. Rozwiązanie w postaci aplikacji może zostać zainstalowane na smartfonie z systemem operacyjnym Android i dysponującym modułem NFC (komunikacja zbliżeniowa). Phos przy wdrażaniu swojego soft POS-a współpracuje z firmą Paynetics, która posiada licencję instytucji pieniądze elektronicznego wydaną w Bułgarii.
Phos, jeśli znajdzie się na polskim rynku, będzie tu już czwartym tego typu rozwiązaniem. Przypomnę, że pierwszym soft POS-em w Polsce była aplikacja testowana przez Polskie ePłatności wspólnie z Mastercardem i kanadyjskim Mobeewave. To startup, który niedawno został przejęty przez Apple. Później swoje rozwiązanie w tym obszarze wprowadziła firma First Data Polska wspólnie z Samsungiem, Visą i Paycore. Wreszcie niedawno o przygotowaniu własnego soft POS-a poinformowali przedstawiciele polskiego fintechu Payarto.
Co ciekawe wczoraj o wdrożeniu innego soft POS-a informował hiszpański bank BBVA. W tym wypadku aplikacja o nazwie PhonePOS powstała przy współpracy z niemieckim fintechem Rubean i pozwala na akceptację płatności kartami Mastercard i Visa. Anonsowane przez BBVA wdrożenie testowe obejmie początkowo 200 przedsiębiorców, którzy będą mogli przyjmować płatności bezgotówkowe bezpośrednio na swoich smartfonach.