UOKiK skontroluje także nowy sposób naliczania prowizji od sprzedaży na platformie Allegro
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o wszczęciu postępowania wyjaśniającego w sprawie Allegro. Ma to związek z otrzymywanymi skargami dotyczącymi zasad współpracy między gigantem e-commerce a sprzedawcami. Urząd chce ustalić, czy serwis czerpie nieuzasadnione korzyści kosztem sprzedawców profesjonalnych i incydentalnych.
Szczególną uwagę UOKiK chce zwrócić na warunki pobierania opłat, a także zasady ustalania ich wysokości. Zgodnie z nowymi warunkami wprowadzonymi do regulaminu, prowizją objęta jest cała transakcja: cena oraz koszty przesyłki opłacone przez kupującego. Spowodowało to wzrost pobieranych przez firmę prowizji, na co negatywnie zareagowali sprzedający.
Instytucja chce się także przyjrzeć zasadom zwrotów pobranych prowizji i naliczaniu tzw. rabatów transakcyjnych. Mowa o sytuacjach, w których kupujący odstępuje od umowy zawartej za pośrednictwem platformy internetowej. UOKiK przeanalizuje również zasady funkcjonowania usługi Allegro Smart (abonament na dostawy, pozwalający obniżyć koszty przesyłek). Co ciekawe, prezes UOKiK zaznacza w komunikacie, że w skargach przedsiębiorców pojawia się zarzut, iż zmiany w mechanizmie opłat mogą służyć podwyższeniu wyceny spółki przed jej wejściem na giełdę. Informacje na temat tego debiutu znajdziecie w serwisie cashless.pl