Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Liczba płatności Apple Pay i Google Pay wzrosła, mimo blokady gospodarki. Nowe dane cashless.pl za II kw. 2020 r.

Na wzrost liczby zbliżeniowych płatności mobilnych zapracowali przede wszystkim klienci mBanku

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca bieżącego roku klienci banków z Polski za pomocą zbliżeniowych płatności mobilnych wykonali ponad 61 mln transakcji. W liczbie tej znalazły się płatności w sklepach stacjonarnych zrealizowane przy użyciu takich systemów jak Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay, Google Pay oraz HCE (zbliżeniowe płatności mobilne dostępne bezpośrednio w aplikacjach bankowych).

Przeczytajcie także: Rośnie liczba użytkowników płatności mobilnych

Wynik osiągnięty w II kw. bieżącego roku oznacza wzrost liczby transakcji w porównaniu z poprzednim kwartałem o ok. 1,7 mln mimo tego, że przez cały kwiecień i dużą część maja wiele firm objętych było blokadą gospodarczą. Co ciekawe na wzrost transakcji zbliżeniowych zapracowali przede wszystkim klienci mBanku, którzy wykonali ich w porównaniu z I kw. 2020 r. o 2,5 mln więcej. Większość pozostałych banków objętych analizą cashless.pl odnotowała niewielkie spadki. Dla porównania w II kw. 2019 r. klienci banków wykonali ok. 38 mln zbliżeniowych płatności mobilnych.

Przeczytajcie także: W ING Google Pay także dla firm

Na koniec trzeba zaznaczyć, że w rzeczywistości transakcji przy wykorzystaniu zbliżeniowych systemów płatności mobilnych musi być więcej, niż wynika to z danych publikowanych przez cashless.pl. Duża część banków wciąż nie podaje swoich statystyk w tym zakresie. W gronie tym są m.in. największy na rynku PKO BP a także ING Bank Śląski, BNP Paribas czy Getin. Natomiast dane na temat liczby użytkowników płatności mobilnych znajdziecie w tekście Apple Pay i Google Pay w Polsce. Ze zbliżeniowych płatności mobilnych korzysta już ponad 3,3 mln osób.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies