W ciągu minionego kwartału liczba przelewów zlecanych przez smartfony i tablety wzrosła o ponad 11 mln
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w II kw. bieżącego roku klienci największych banków w Polsce zlecili za pośrednictwem urządzeń mobilnych 258,8 mln transakcji finansowych, w tym przede wszystkim przelewów. To wzrost w porównaniu z I kw. 2020 r. o ok. 11,5 mln transakcji a w porównaniu z II kw. ubiegłego roku – o bez mała 100 mln.
Najwięcej operacji za pomocą urządzeń mobilnych, w tym przez aplikację, zlecają klienci PKO BP. W minionym kwartale było to prawie 69 mln, czyli o ponad 7 mln więcej niż w I kw. 2020 r. oraz o ok. 28 mln więcej niż w II kw. ubiegłego roku. Na drugim i trzecim miejscu uplasowali się posiadacze rachunków w mBanku i ING – w obu zrealizowali ponad 40 mln transakcji, a na kolejnych pozycjach znaleźli się klienci Pekao, Millennium i Santandera.
Dane zebrane przez cashless.pl wskazują zatem, że popularność zarządzania rachunkami bankowymi za pomocą urządzeń mobilnych szybko w Polsce rośnie. Trzeba przy tym przypomnieć, że rzeczywista liczba transakcji zlecanych przez smartfony i tablety jest jeszcze wyższa, niż wskazują na to dane opublikowane w tabeli poniżej. Wpływ na to ma fakt, że część instytucji nie dzieli się aktualnymi statystykami w tym zakresie. Są to m.in. takie banki jak Citi Handlowy czy Getin.