Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Banki z Polski mają 416 oddziałów bezgotówkowych. Nowe dane cashless.pl za II kw. 2020 r.

Najwięcej oddziałów bez tradycyjnej obsługi gotówki posiada ING Bank Śląski

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że działające na polskim rynku banki miały na koniec czerwca bieżącego roku 416 placówek, w których nie prowadziły tradycyjnej obsługi wpłat i wypłat. W większości takich oddziałów transakcje tego rodzaju są oczywiście możliwe, ale w maszynach takich jak bankomaty i wpłatomaty, najczęściej w wydzielonych częściach placówek.

Przeczytajcie także: Prawie 260 mln przelewów mobilnych kwartalnie

Z porównaniu z poprzednim kwartałem liczba placówek bezgotówkowych nieznacznie wzrosła – w marcu analizowane przez cashless.pl instytucje miały 404 takie oddziały. Natomiast w na koniec I poł. ubiegłego roku sieć bankowych placówek bezgotówkowych liczyła ok. 250 lokalizacji.

Spośród banków, które mają najwięcej oddziałów bez kasjerów, prym wiedzie ING Bank Śląski – ma ich 147. Na drugiej pozycji jest Plus Bank, który prowadzi obsługę klientów za pośrednictwem 84 placówek wielofunkcyjnych, dzielonych z operatorem telefonii komórkowej. Ponad 40 oddziałów bez kasjerów znajduje się także w sieciach stacjonarnych należących do Millennium i BNP Paribas. Na liście banków posiadających oddziały bezgotówkowe pojawił się także nowy podmiot, czyli Credit Agricole.

Przeczytajcie także: Banki z Polski mają ponad 15 mln klientów mobilnych

Wzrost liczby bankowych placówek pozbawionych obsługi kasowej to wynik zmiany przyzwyczajeń klientów i sposobu korzystania przez nich z usług bankowych. Coraz więcej czynności wykonują samodzielnie, za pośrednictwem internetowych serwisów transakcyjnych i aplikacji mobilnych. To przyczynia się do zmiany roli sieci oddziałów. Bankowcy chcąc zmniejszyć koszt ich funkcjonowania, przenoszą czynności powtarzalne do stref automatycznych, a pracowników kierują do obsługi klientów zainteresowanych bardziej skomplikowanymi produktami czy usługami.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies