Aby sprostać wymaganiom Amazona, Poczta Polska, która ma obsługiwać jego przesyłki, tworzy odrębną linię dla klientów amerykańskiej platformy e-commerce
Wraca temat wejścia platformy Amazon na polski rynek. Z informacji opublikowanych przez DGP wynika, że rozmowy między amerykańskim gigantem i polskim operatorem pocztowym ostatnio przyspieszyły. Ma to związek ze zbliżającym się szczytem paczkowym, który zaczyna się w Czarny Piątek (w tym roku jest to 27 listopada) i trwa do Bożego Narodzenia. Dotychczasowe testy wypadły ponoć pomyślnie.
O tym, że Amazon ma wejść do Polski ze swoim e-sklepem, mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w lutym. Finalizacja rozmów z Pocztą Polską miała nastąpić w kwietniu, ale plany te zniweczyła pandemia. Podmioty wróciły jednak do rozmów i polscy klienci mogą liczyć na to, że nie będą już przekierowywani na spolszczoną stronę niemieckiego Amazon.de. Aby sprostać wymaganiom amerykańskiej platformy, Poczta przygotowuje ponoć odrębną linię do obsługi jej zamówień.
Ewentualne wejście Amazona do Polski będzie z pewnością sporym wydarzeniem na lokalnym rynku e-commerce. Należy jednak pamiętać, że o uwagę i portfele klientów walczą tu już m.in. Aliexpress oraz Allegro. Największa w Polsce platforma e-commerce potwierdziła dzisiaj, że zamierza wejść na Giełdę Papierów Wartościowych. Przy tej okazji poinformowała, że obecnie ma 12,3 mln aktywnie kupujących klientów oraz ok. 117 tys. sprzedawców wystawiających regularnie przedmioty.