Answear.com to jeden z najpopularniejszych w Polsce sklepów internetowych z odzieżą
Spółka Wearco, właściciel platformy internetowej Answear.com, poinformowała o złożeniu prospektu emisyjnego do zatwierdzenia przez KNF. Firma chce pod koniec bieżącego roku zadebiutować na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych. Podmiot chwali się, że w ubiegłym roku jego przychody ze sprzedaży wyniosły 311,2 mln zł, czyli o ponad 40 proc. więcej niż rok wcześniej. Skokowy wzrost zainteresowania zakupami w sieci ma sprawić, że tegoroczne wyniki będą jeszcze lepsze.
Platforma Answear.com działa od 2011 r. i obecnie jest dostępna w siedmiu krajach: Polsce, Czechach, Rumunii, Bułgarii, a także na Ukrainie, Słowacji i Węgrzech. Firma przekonuje, że jej sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie i żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30 proc. udziału w jej całkowitych przychodach. Na ofertę platformy składają się: markowa odzież, obuwie oraz akcesoria. Łącznie dostępnych jest około 80 tys. produktów. Część z nich to marka własna Answear LAB. Warto dodać, że spółka jest w trakcie rejestracji zmiany nazwy na Answear.com.
Kilka dni temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o planowanym debiucie giganta polskiego e-commerce – na GPW wybiera się Allegro. Tym samym potwierdziły się doniesienia sprzed kilku tygodni. Firma przekonuje, że obecnie ma 12,3 mln aktywnie kupujących klientów oraz ok. 117 tys. sprzedawców wystawiających regularnie przedmioty na platformie. Spółka zamierza pozyskać z emisji nowych akcji ok. 1 mld zł. Sprzedaż obejmie także akcje obecnych udziałowców oraz kierownictwa podmiotu. Także i ten debiut planowany jest na IV kw. 2020 roku.