Produkt ma szansę trafić na wszystkie europejskie rynki, na których działa eService
Firma eService poinformowała o rozpoczęciu programu pilotażowego rozwiązania umożliwiającego wykorzystywanie urządzeń mobilnych z platformą Android jako terminali płatniczych. To efekt współpracy z Mypinpad, podmiotem zajmującym się technologiami uwierzytelniania dla narzędzi płatniczych. Partnerem tego przedsięwzięcia jest Visa.
Usługa opracowywana przez eService i Mypinpad ma być wprowadzona w ramach programu Visa Tap to Phone (TTP). Technologia umożliwia przyjmowanie płatności za pomocą smartfona, bez konieczności używania dodatkowego sprzętu – wystarczy jedynie pobrać odpowiednią aplikację. Dzięki możliwości zastosowania autoryzacji za pomocą PIN, płatności nie będą ograniczone kwotowo. W komunikacie zauważono, że nowy produkt ma szansę pojawić się także na innych rynkach europejskich, na których działa eService.
Rozwiązania typu soft POS mają znaleźć zastosowanie przede wszystkim w miejscach, gdzie wciąż trudniej o tradycyjne terminale i powstają z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach. Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że na polskim rynku soft POS chce wdrożyć brytyjski fintech Phos, przy współpracy z Mastercardem. Konkurencyjne rozwiązania stanowią: aplikacja budowana przez Polskie ePłatności wspólnie z Mastercardem i kanadyjskim Mobeewave czy produkt firmy First Data Polska współpracującej z Samsungiem, Visą i Paycore. Podobną usługę oferuje też polski fintech Payarto.