Profile najpopularniejszych banków na tym portalu społecznościowym mają już prawie 10 tys. obserwujących
W ciągu ostatnich trzech miesięcy na Twitterze miało miejsce kilka ciekawych wydarzeń z udziałem działających w Polsce banków. Na przykład kilka tygodni temu nieznana osoba założyła fałszywy profil Millennium. Został opatrzony logo banku i wydawało się, że jest prawdziwy. Szybko został przywitany przez dziennikarzy zajmujących się bankowością. Biuro prasowe Millennium odcięło się jednak od niego, a wkrótce profil został zablokowany. Przypominam, że bank ten jest też jednym z niewielu w Polsce, który nie ma własnego profilu na Facebooku.
Z kolei tuż przed świętami PKO BP poinformował o zmianie nazwy swojego profilu Ekspert PKO na oficjalny profil PKO. Ponadto po publikacji raportu Cashless na temat banków na Twitterze w III kw. czytelnicy zwrócili uwagę, że nie uwzględniał on dwóch banków, a mianowicie Plusa i Lion's. W obecnej edycji naprawiam więc ten błąd. Tym samym społeczność Twittera może obserwować profile już 15 działających w Polsce banków.
Jeżeli zaś chodzi o aktywność instytucji na Twitterze, to tradycyjnie już rośnie. W okresie od października do grudnia banki zamieściły łącznie ponad 3,5 tys. tweetów, podczas gdy kwartał wcześniej było to 2,9 tys. W minionym kwartale najaktywniejszym bankiem był BZ WBK, który zamieścił prawie 1,4 tys. informacji.
Najaktywniejsze banki na Twitterze
Pozycja |
Bank |
Tweety w IV kw. |
Tweety ogółem |
1 | BZ WBK | 1384 | 3000 |
2 | mBank | 605 | 4234 |
3 | ING | 357 | 1687 |
4 | PKO | 265 | 1783 |
5 | Idea | 202 | 1688 |
6 | Citi | 150 | 1791 |
7 | NBP | 141 | 1516 |
8 | Alior | 107 | 288 |
9 | Euro | 103 | 359 |
10 | Pocztowy | 94 | 658 |
11 | Inteligo | 74 | 1428 |
12 | Smart | 32 | 109 |
13 | Neobank | 13 | 72 |
Nowy | Plus | b.d. | 244 |
Nowy | Lion's | b.d. | 63 |
Razem | 3527 | 18920 |
Jeżeli jesteście zalogowani do Twittera klieknięcie w niebieską nazwę banku pozwoli Wam przenieść się do profilu każdego z banków.
Wydaje się, że rosnąca aktywność banków na Twitterze przekłada się na zwiększające się zainteresowanie publikowanymi przez nie treściami. W IV kw. profile banków zyskały ponad 7,8 tys. nowych obserwujących. W III kw. liczba nowych obserwujących zwiększyła się o 6,3 tys. osób.
Banki na Twitterze
Kwartał | Liczba tweetów | Liczba nowych obserwujących |
II kw. 2015 r. | 1969 | 3204 |
III kw. 2015 r. | 2857 | 6312 |
IV kw. 2015 r. | 3527 | 7843 |
W rankingu najpopularniejszych profili bankowych wciąż przewodzi strona Narodowego Banku Polskiego. Obserwuje ją 9,5 tys. osób. Jednak niewiele mniej, bo 9,1 tys. obserwujących, ma profil BZ WBK. Bank ten szybko goni profil banku centralnego. O ile NBP zyskał w IV kw. 874 obserwujących, to BZ WBK prawie 2,2 tys.
Najpopularniejsze banki na Twitterze
Pozycja | Bank | Liczba obserwujących | Liczba nowych obserwujących |
1 | NBP | 9521 | 874 |
2 | BZ WBK | 9087 | 2176 |
3 | mBank | 5637 | 946 |
4 | ING | 4838 | 919 |
5 | Idea | 2621 | 1025 |
6 | Citi | 2577 | 701 |
7 | Alior | 2118 | 784 |
8 | PKO | 689 | 145 |
9 | Inteligo | 344 | 42 |
10 | Pocztowy | 299 | 68 |
11 | Smart | 281 | 83 |
12 | Euro | 225 | 50 |
13 | Plus | 81 | b.d |
14 | Neobank | 60 | 30 |
15 | Lion's | 53 | b.d. |
Razem | 38431 | 7843 |
Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza i liczniejsza, do której należą np. profile mBanku czy Śląskiego, kierowana jest do klientów, a większość zamieszczonych wiadomości dotyczy oferty detalicznej czy konkursów. Druga grupa, do której należą profile np. banku centralnego czy Citi Handlowego, kierowana jest do specjalistów. Najczęściej publikowane są tam opinie analityków czy też odnośniki do profesjonalnych publikacji ekonomicznych.