Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Banki na Twitterze, IV kw. 2015 r. - raport Cashless

Profile najpopularniejszych banków na tym portalu społecznościowym mają już prawie 10 tys. obserwujących

W ciągu ostatnich trzech miesięcy na Twitterze miało miejsce kilka ciekawych wydarzeń z udziałem działających w Polsce banków. Na przykład kilka tygodni temu nieznana osoba założyła fałszywy profil Millennium. Został opatrzony logo banku i wydawało się, że jest prawdziwy. Szybko został przywitany przez dziennikarzy zajmujących się bankowością. Biuro prasowe Millennium odcięło się jednak od niego, a wkrótce profil został zablokowany. Przypominam, że bank ten jest też jednym z niewielu w Polsce, który nie ma własnego profilu na Facebooku.

Przeczytajcie także: Fałszywy profil Millennium na Twitterze

Z kolei tuż przed świętami PKO BP poinformował o zmianie nazwy swojego profilu Ekspert PKO na oficjalny profil PKO. Ponadto po publikacji raportu Cashless na temat banków na Twitterze w III kw. czytelnicy zwrócili uwagę, że nie uwzględniał on dwóch banków, a mianowicie Plusa i Lion's. W obecnej edycji naprawiam więc ten błąd. Tym samym społeczność Twittera może obserwować profile już 15 działających w Polsce banków.

Przeczytajcie także: Liczba kart znów rośnie

Jeżeli zaś chodzi o aktywność instytucji na Twitterze, to tradycyjnie już rośnie. W okresie od października do grudnia banki zamieściły łącznie ponad 3,5 tys. tweetów, podczas gdy kwartał wcześniej było to 2,9 tys. W minionym kwartale najaktywniejszym bankiem był BZ WBK, który zamieścił prawie 1,4 tys. informacji.

Najaktywniejsze banki na Twitterze

Pozycja
Bank
Tweety w IV kw.
Tweety ogółem
1 BZ WBK 1384 3000
2 mBank 605 4234
3 ING 357 1687
4 PKO 265 1783
5 Idea 202 1688
6 Citi 150 1791
7 NBP 141 1516
8 Alior 107 288
9 Euro 103 359
10 Pocztowy 94 658
11 Inteligo 74 1428
12 Smart 32 109
13 Neobank 13 72
Nowy Plus b.d. 244
Nowy Lion's b.d. 63
Razem 3527 18920

Jeżeli jesteście zalogowani do Twittera klieknięcie w niebieską nazwę banku pozwoli Wam przenieść się do profilu każdego z banków.

Wydaje się, że rosnąca aktywność banków na Twitterze przekłada się na zwiększające się zainteresowanie publikowanymi przez nie treściami. W IV kw. profile banków zyskały ponad 7,8 tys. nowych obserwujących. W III kw. liczba nowych obserwujących zwiększyła się o 6,3 tys. osób.

Banki na Twitterze

Kwartał Liczba tweetów Liczba nowych obserwujących
II kw. 2015 r. 1969 3204
III kw. 2015 r. 2857 6312
IV kw. 2015 r. 3527 7843

W rankingu najpopularniejszych profili bankowych wciąż przewodzi strona Narodowego Banku Polskiego. Obserwuje ją 9,5 tys. osób. Jednak niewiele mniej, bo 9,1 tys. obserwujących, ma profil BZ WBK. Bank ten szybko goni profil banku centralnego. O ile NBP zyskał w IV kw. 874 obserwujących, to BZ WBK prawie 2,2 tys.

Najpopularniejsze banki na Twitterze

Pozycja Bank Liczba obserwujących Liczba nowych obserwujących
1 NBP 9521 874
2 BZ WBK 9087 2176
3 mBank 5637 946
4 ING 4838 919
5 Idea 2621 1025
6 Citi 2577 701
7 Alior 2118 784
8 PKO 689 145
9 Inteligo 344 42
10 Pocztowy 299 68
11 Smart 281 83
12 Euro 225 50
13 Plus 81 b.d
14 Neobank 60 30
15 Lion's 53 b.d.
Razem 38431 7843

Profile banków na Twitterze można podzielić na dwie kategorie. Pierwsza i liczniejsza, do której należą np. profile mBanku czy Śląskiego, kierowana jest do klientów, a większość zamieszczonych wiadomości dotyczy oferty detalicznej czy konkursów. Druga grupa, do której należą profile np. banku centralnego czy Citi Handlowego, kierowana jest do specjalistów. Najczęściej publikowane są tam opinie analityków czy też odnośniki do profesjonalnych publikacji ekonomicznych.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies