Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Empik coraz mocniej konkuruje z Allegro. W jego Marketplace jest już ponad milion ofert

Sprzedawcy korzystający z Marketplace Empiku oferują produkty w kilkunastu kategoriach, takich jak: dom i ogród, sport, elektronika, AGD, zdrowie i uroda czy zabawki

Empik poinformował o rozwoju swojej platformy Marketplace (serwis umożliwiający zakupy internetowe od wielu różnych sprzedawców), na której jest już milion ofert sprzedażowych. Firma przekonuje, że obecnie przybywa ich ok. 120 tys. miesięcznie – w ujęciu rok do roku oznacza to sześciokrotny wzrost. Z kolei dynamika przyrostu partnerów handlowych w ujęciu rocznym przekracza 400 proc. Empik podał również, że platforma odpowiada za kilkadziesiąt procent wszystkich zamówień w całej strukturze zakupów sklepu internetowego, nie podano jednak konkretnej liczby.

Przeczytajcie także: PZU GO zadba o bezpieczeństwo kierowców flotowych

Platforma Marketplace wystartowała w 2017 roku. Empik chciał w ten sposób poszerzyć swoje portfolio produktowe. Potencjalnych partnerów miała z kolei kusić możliwość dotarcia do szerokiego grona klientów, prosty (prowizyjny) model rozliczeń oraz wsparcie jednego z największych graczy na rodzimym rynku e-commerce. Początkowo w ramach projektu pozyskano do współpracy 50 partnerów (poszerzyli ofertę strony o 50 tys. produktów). W listopadzie 2018 roku informowano już o 400 partnerach. Obecnie jest ich ponad 1200.

Zewnętrzni sprzedawcy swoje produkty oferują w 16 kategoriach. Firma ogłosiła, że najbardziej dynamiczne wzrosty na Marketplace pod względem wartości sprzedaży zanotował "sport". W ciągu roku było to aż 195 proc. Na drugim miejscu uplasowała się kategoria AGD (wzrost o 146 proc.), a podium zamykają "artykuły papiernicze" (142 proc.). Najbardziej rozbudowaną pod względem liczby produktów kategorią jest "zdrowie i uroda" (wzrost o 130 proc.). Wzięciem cieszyły się także "zabawki" (wzrost o 125 proc.) oraz produkty "dom i ogród" (wzrost o 98 proc.).

Przeczytajcie także: Duża zmiana dla użytkowników kart ING

W gronie partnerów oferujących produkty na platformie znalazły się już znane marki: Dr Irena Eris, Tchibo, Lavazza, Intersport, Foods by Ann, Vobis, Miele, Inglot czy Duka. Empik przekonuje, że rośnie liczba podmiotów, które dołączają do programów Empik Premium i Empik Premium Free, dzięki czemu mogą one oferować klientom m.in. darmową dostawę zamówień (koszt bierze na siebie Empik). Osoby korzystające z tej oferty mogą też liczyć na zniżki i promocje, a pełen pakiet korzyści znajdziecie pod tym adresem. Klienci Marketplace mogą płacić za pośrednictwem operatora Dotpay, przelewem, kartą oraz Blikiem.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies