Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Branża finansowa inspiruje radiowców. Zobaczcie, czym różni się logo Neontri od logo Radia Nowy Świat

Neontri to polska firma technologiczna dostarczająca fintechowe rozwiązania branży finansowej

Spółka, będąca właścicielem marki Radio Nowy Świat, zarejestrowała swoje logo, co znalazło odzwierciedlenie w opublikowanym wczoraj Biuletynie Urzędu Patentowego. Znak graficzny Radio Nowy Świat, jest zapewne dobrze znany miłośnikom tej anteny. Wszyscy inni mogą zobaczyć je poniżej:

Czy ta grafika czegoś Wam nie przypomina? Bo mi jako żywo logotyp znanej w branży finansowej firmy Neontri. Sami z resztą popatrzcie na logo polskiego fintechu. Nie wiem, czy to przypadek, czy świadoma inspiracja, ale podobieństwo moim zdaniem jest bardzo duże.

Neontri to firma, która do niedawna nosiła nazwę Braintri. Spółka dostarcza różne rozwiązania branży finansowej w Polsce i na świecie (ma m.in. biuro w USA). Brała na przykład udział w przekształceniu systemu płatności IKO w Blika. Przygotowała także własne rozwiązanie płatnicze pod nazwą Jiffee. Technologia ta została późnej wykorzystana w projekcie chmurowego podpisu elektronicznego mSzafir.

Przeczytajcie także: Spółka Neontri chwali się udziałem w projekcie mSzafir

Natomiast właścicielem marki Radio Nowy Świat, jest spółka Ratujmy Trójkę, założona m.in. przez byłych pracowników Programu Trzeciego Polskiego Radia. Radio Nowy Świat nadaje od lipca bieżącego roku. Można go słuchać w internecie. Jego działalność jest finansowana z wpłat słuchaczy.

Przeczytajcie także: Zobaczcie raport na temat płatności mobilnych w Polsce

Dodatkową ciekawostką w kontekście logotypu Neontri może być to, że wcześniejsza nazwa spółki przypominała nazwę amerykańskiej firmy powiązanej z PayPalem – Braintree. Z kolei nazwa aplikacji Jiffee do złudzenia przypomina markę Jiffi (apka do płatności P2P), należącą do włoskiej firmy SIA. Jak widać, liczba różnego rodzaju produktów, usług i ich brandów w przestrzeni publicznej jest tak duża, że coraz trudniej jest wymyślić coś zupełnie nowego.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies