Viva Wallet to grecka spółka oferująca m.in. terminale płatnicze oraz bramkę do akceptacji płatności internetowych
Jak informuje Viva Wallet, w ofercie spółki właśnie znalazł się aplikacyjny terminal płatniczy, tzw. soft POS. Rozwiązanie działa na urządzeniach z systemem operacyjnym Android oraz modułem zbliżeniowym NFC. Aplikację można już ściągnąć z Google Play, a uproszczona rejestracja usługi, wedle deklaracji Viva Wallet, ma trwać nie więcej niż 10 minut, po czym można rozpocząć przyjmować płatności kartami Mastercard i Visa. Nośnik instrumentu płatniczego, a więc kartę czy smartfon z płatnościami mobilnymi, zbliża się do smartfona z soft POS-em, podobnie jak do zwykłego terminala.
Firma deklaruje, że za pomocą terminala aplikacyjnego Viva Wallet można przyjmować płatności także na kwoty powyżej 100 zł, czyli w przypadku płatności plastikową kartą wymagające autoryzacji kodem PIN. Kod w tym przypadku wpisuje się w aplikacji na smartfonie sprzedawcy, tak jak wpisuje się go na tradycyjnym terminalu. W informacji nadesłanej do redakcji cashless.pl Viva Wallet o tym nie wspomina, ale zakładam, że spółka dostała na to specjalne zezwolenia ze strony organizacji płatniczych – obowiązujące obecnie standardy bezpieczeństwa nie pozwalają jeszcze na stosowanie takiego rozwiązania.
Viva Wallet to grecka firma, posiadająca licencję instytucji pieniądza elektronicznego (ostatnio spółka zainwestowała także w licencjonowany bank) i działająca w wielu krajach europejskich, m.in. w Polsce. Na jej podstawową ofertę składają się różnego rodzaju terminale płatnicze oraz bramka do akceptacji płatności w środowisku e-commerce. Spółka oferuje także konto i kartę płatniczą, którą można wydawać pieniądze pochodzące z akceptacji. Aktywne korzystanie z karty pozwala obniżać koszty obsługi terminala i bramki.
Soft POS Viva Wallet to kolejne tego typu rozwiązanie dostępne na polskim rynku. Pierwszy terminal aplikacyjny przy współpracy z kanadyjskim fintechem Mobeewave wprowadziły Polskie ePłatności (nie są znane na razie losy tego projektu po przejęciu Mobeewave przez Apple). Później testy soft POS-ów rozpoczęły nad Wisłą takie firmy jak m.in. First Data, eService czy polski fintech Payarto.