Instytucja tłumaczy swoje działanie rosnącym popytem na usługi online w czasie pandemii
Deutsche Kreditbank poinformował, że wprowadza zmiany w procesie sprawdzania zdolności kredytowej klientów. We współpracy z firmą FinTecSystems instytucja stworzyła robota, który zatwierdza (lub odrzuca) wnioski w kilka minut. Rozwiązanie było już testowane na gronie obecnych klientów banku. Od listopada będą mogły z niego korzystać także osoby, które posiadają konta w innych bankach. Umożliwi to dyrektywa PSD II.
Nowe narzędzie wymaga od użytkownika jedynie komputera lub sprzętu mobilnego z kamerą, dokumentu tożsamości oraz dostępu online do konta. Po złożeniu wniosku kredytowego algorytm podejmuje decyzję niemalże w czasie rzeczywistym, a proces zamyka złożenie cyfrowego podpisu. Dla klientów pożyczających pieniądze od DKB w ten sposób efektywna roczna stopa procentowa dla kwot od 2,5 tys. do 30 tys. euro wynosi 3,19 proc.
Wdrożenie robota w założeniu jest ułatwieniem zarówno dla klientów, jak i samego banku – zwłaszcza w czasie pandemii, gdy preferowane są rozwiązania online. Inne firmy również decydują się na takie narzędzia. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że Uniqa wprowadziła w ciągu dwóch lat ponad 20 różnych automatyzacji, a dwa najnowsze boty wspierają proces sprzedaży polis flotowych oraz likwidacji szkód ubezpieczeniowych. Z kolei ING chwalił się jakiś czas temu, że posiada już 1,5 tys. robotów, z których firmy mogą korzystać w ramach rozwiązania RoboPlatform.