Wcześniej ostrzeżenia przed tą metodą ataków na klientów bankowości elektronicznej wystosowały także Getin, Millennium i Alior
Na stronie internetowej mBanku pojawiło się przed chwilą ostrzeżenie przed próbami oszustwa przy użyciu nowej metody, zyskującej coraz większą popularność wśród złodziei. Chodzi o sytuacje, gdy do klientów dzwonią osoby podszywające się pod pracowników banku. Wykorzystują przy tym cechy infrastruktury komórkowej, która umożliwia im podmianę numeru, z którego dzwonią, na ten należący do infolinii banku.
Następnie pod różnymi pretekstami, a więc np. zidentyfikowania podejrzanej transakcji, zablokowania przelewu, zablokowania dostępu do rachunku itd. nakłaniają klientów do zainstalowania na swoim urządzeniu oprogramowania umożliwiającego im przejęcie kontroli nad pulpitem komputera. Później proszą o podanie loginu i hasła logowania na rachunek i dzięki temu mogą zlecić przelew bądź dodać nowego odbiorcę zdefiniowanego. Ostatnim etapem ataku jest nakłonienie ofiary do autoryzacji takiej operacji.
Opisany wyżej rodzaj ataku musi cieszyć się coraz większą popularnością wśród cyberzłodziei, bo przestrzega przed nim już kilka różnych instytucji. Oprócz mBanku dziś komunikat w tej sprawie opublikował Rzecznik Finansowy. W ostatnich dniach odpowiednie ostrzeżenia skierowały do swoich klientów w tej sprawie także takie instytucje jak ING, Getin, Millennium czy Alior. Podobny komunikat bezpieczeństwa wystosowała także policja.