PKO BP umożliwia transfer środków ze sprzedaży walut w swoim kantorze bezpośrednio na konto w innym banku podpięte do aplikacji IKO w ramach otwartej bankowości
PKO BP wprowadził nową usługę wykorzystującą otwartą bankowość. Mogą z niej skorzystać użytkownicy kantoru internetowego tego banku. Jeśli jednocześnie mają do aplikacji IKO dodane rachunki z innych banków, to po sprzedaży walut obcych mogą przesłać złote bezpośrednio na nie. Wcześniej pieniądze trafiały na konto w PKO BP, z którego później trzeba było zlecać przelew.
PKO BP deklaruje, że środki ze sprzedaży walut błyskawicznie znajdą się na rachunku w innym banku. Próbowałem sprawdzić, jak to działa w praktyce. Do IKO dodałem rachunek z mBanku, a następnie zleciłem sprzedaż kilku dolarów ze swojego konta walutowego w PKO BP. Niestety, mimo wielokrotnych prób transakcji nie udało się zrealizować – kantor wyświetlał informację o błędzie. Być może więc z nową usługą są jeszcze jakieś problemy.
Otwarta bankowość to idea wprowadzona dyrektywą PSD II. Zakłada możliwość świadczenia nowych usług finansowych dzięki dostępowi do danych o rachunkach bankowych. Na razie we wdrażaniu otwartej bankowości w Polsce przodują same banki, a PKO BP jest jednym z kilku, które usługi z zakresu open bankingu oferują. Póki co jednak korzystać z nich mogą wyłącznie użytkownicy aplikacji mobilnej IKO na urządzeniach z Androidem. Mogą dodawać do apki rachunki z Aliora i jego kantoru, BNP Paribas, Millennium, mBanku, Pekao, Santandera, T-Mobile Usług Bankowych i Inteligo.
AKTUALIZACJA
Kilka godzin po publikacji tekstu przedstawiciel PKO BP poinformował redakcję cashless.pl, że usługa już działa. Sprawdziłem i rzeczywiście transakcję udało się przeprowadzić. Środki pojawiły się na rachunu w mBanku po kilku chwilach. PKO BP do trasnferu pieniędzy wykorzystuje system Express Elixir. Klienci kantoru nie płacą z tego tytułu prowizji.