ING przeprasza klientów, zwalnia ich z opłat i deklaruje publikację raportu na temat przyczyn najdłuższej w swojej historii awarii technicznej
ING poinformował, że w nocy z soboty na niedzielę udało mu się wreszcie zakończyć trwającą od 79 godzin awarię modułu Makler w bankowości internetowej Moje ING oraz w aplikacji mobilnej ING Makler Mobile. Bank podał, że była to najdłuższa przerwa techniczna w historii usługi, a spowodowana została problemami z jednym z elementów systemu dostarczanego przez zewnętrznego partnera.
Przypomnę, że kłopoty z systemem ING Makler rozpoczęły się w środę rano, gdy klienci zaczęli zgłaszać brak możliwości zalogowania się do serwisu. Bankowi przez kilka kolejnych dni nie udawało się jednak przywrócić działania systemu, przez co klienci nie mogli składać zleceń w trakcie czwartkowej i piątkowej sesji giełdowej. Wielu z nich zapowiedziało, że będzie domagać się od ING odszkodowań.
W opublikowanym dziś w nocy oświadczeniu ING napisał, że ma świadomość zawodu, jaki sprawił klientom. Zadeklarował jednocześnie, że w ramach rekompensaty zwolni wszystkich z opłat transakcyjnych od zleceń złożonych do końca grudnia bieżącego roku. Jednocześnie w ciągu kilku najbliższych dni ma opublikować szczegółowy raport wyjaśniający przyczyny i przebieg awarii. ING podał także, że inwestorzy, którzy przez brak dostępności Maklera nie mogli złożyć zleceń, mogą składać reklamacje telefonicznie lub za pomocą systemu Moje ING.