Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Klienci banków przechodzą na mobile. W III kw. za pomocą urządzeń przenośnych zlecili prawie 300 mln transakcji

W ciągu kwartału liczba takich operacji wzrosła o ok. 38 mln

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w III kw. 2020 r. klienci 11 spośród największych banków na polskim rynku za pomocą urządzeń mobilnych zlecili prawie 296 mln przelewów i innych transakcji finansowych. To wzrost w porównaniu z II kw. bieżącego roku o ok. 38 mln i o prawie 106 mln w porównaniu z III kw. 2019 r.

Przeczytajcie także: Pekao wprowadza otwartą bankowość

Jak wspomniałem, dane zebrane przez cashless.pl obejmują 11 banków. W tabeli brakuje informacji z takich instytucji jak Getin, Citi Handlowy czy banki spółdzielcze, które nie zdecydowały się upublicznić informacji na ten temat ze swoich systemów. W rzeczywistości więc transakcji finansowych zlecanych przez smartfony musi być jeszcze więcej, niż wskazują na to dane cashless.pl. Niemniej porównanie z poprzednimi okresami wskazywać może na to, jak szybko rośnie aktywność klientów w korzystaniu z bankowości mobilnej.

Przeczytajcie także: Nowa aplikacja dla klientów mBanku

Bankiem, którego klienci zlecają najwięcej przelewów przez urządzenia mobilne, jest PKO BP. W okresie lipiec – wrzesień wykonali ich ponad 80 mln. Na drugiej pozycji w tym zestawieniu uplasował się ING. Jego klienci wykonali w III kw. bieżącego roku ponad 46 mln mobilnych transakcji finansowych. Na kolejnych miejscach znalazły się Pekao, mBank i Santander. Szczegółowe dane w tabeli poniżej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies