Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Świąteczne badanie opinii internautów: przelewy pay by link nie są już najpopularniejszym narzędziem płatniczym online

Szybkie przelewy typu pay by link zostały zdetronizowane przez Blika. Płatność przy odbiorze kartą albo gotówką spadła na piąte miejsce

Przelew typu pay by link nie jest już najczęściej wybieraną metodą płatności bezgotówkowych podczas zakupów online. Z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Mastercarda i eService wynika, że został zdetronizowany przez system płatności mobilnych Blik. Obecnie 38 proc. respondentów korzystających ze sklepów internetowych za zakupy płaci narzędziem oferowany przez Polski Standard Płatności.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie w plebiscycie Cashless Pay 2020

Badanie, którego wyniki właśnie opublikowano, dowodzi także, że w porównaniu z sytuacją przed wybuchem pandemii koronawirusa, na trzecie miejsce wśród najpopularniejszych metod płatności w internecie spadły karty bankowe. Pomimo obostrzeń sanitarnych spora grupa klientów nadal woli płacić przy odbiorze zamówienia (gotówką lub kartą).

Wyraźny jest też trend wybierania przez klientów jednej ulubionej formy płatności, w miejsce kilku stosowanych równolegle w okresie przed pandemią. Robi tak obecnie ponad 60 proc. kupujących. Co istotne, nie można jednak wskazać jednej, ulubionej metody wspólnej dla wszystkich Polaków. Oznacza to, że sklepy internetowe powinny oferować różne sposoby płatności dogodne dla swoich klientów, dbając o to, by wybrany przez nich agent rozliczeniowy zapewniał obsługę za pomocą wielu rożnych rozwiązań dostępnych online, jak i tych tradycyjnych.

Przeczytajcie także: Nowy konkurs Cashless. Do wygrania iPhone

– Konsumenci lubią zakupy w sieci, ponieważ technologia daje im władzę i zapewnia wygodę. Kupując online mają do dyspozycji niemal nieograniczoną i dobrze opisaną ofertę, a propozycje różnych sprzedawców mogą łatwo porównywać, korzystając przy tym z obniżek cen lub innych promocji. Zakupy mogą też realizować w domowym zaciszu, na fotelu lub kanapie, unikając kolejek. Ale wygoda, której oczekuje rosnąca rzesza kupujących w sieci, to dla e-sprzedawców nie tylko szansa, ale też wyzwanie. Dlatego powinni oni nieustannie szukać sposobów na poprawę doświadczenia użytkownika. Dotyczy to również etapu płatności, który powinien być wygodny, szybki, a przede wszystkim bezpieczny – powiedziała Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies