Usługa jest dostępna także wtedy, gdy urządzenie z aplikacją Credit Agricole pracuje w trybie offline
Credit Agricole poinformował o nowym sposobie zatwierdzania operacji w bankowości elektronicznej. Klienci tej instytucji mogą zaakceptować transakcje przeprowadzane w serwisie internetowym z pomocą aplikacji na smartfony CA24 Mobile. Poszerzyło się zatem grono banków, które umożliwiają mobilną autoryzację. Usługa jest znana na polskim rynku od kilku lat, a obecnie jest już standardem w bankowości i powoli wypiera dotychczas najpopularniejszy sposób autoryzacji, czyli kody wysyłane w SMS-ach.
Credit Agricole zaznacza na swojej stronie internetowej, że z mobilnej autoryzacji mogą korzystać zarówno klienci firmowi, jak i indywidualni. Wystarczy mieć dostęp do serwisu CA24 eBank oraz CA24 Mobile i włączyć usługę. W trybie online proces autoryzacji wygląda następująco: klient podczas zatwierdzania operacji, np. przelewu w CA24 eBank otrzymuje na smartfon z aplikacją CA24 Mobile wiadomość push. Należy do niej przejść, sprawdzić dane transakcji i wpisać w apce PIN mobilny. Alternatywnie można w aplikacji wybrać w bocznym menu Mobilna autoryzacja, sprawdzić szczegóły operacji i wpisać PIN.
Zatwierdzanie transakcji jest możliwe także wtedy, gdy urządzenie mobilne nie ma dostępu do internetu. W trybie offline działa to inaczej: w serwisie CA24 eBank trzeba wybrać opcję Wygeneruj kod QR, a następnie w aplikacji kliknąć ikonę Mobilna autoryzacja i wybrać ikonę aparatu, który należy nakierować na kod QR. Pozostaje już tylko sprawdzić szczegóły transakcji i wpisać PIN mobilny. W aplikacji wyświetli się kod, który trzeba przepisać do potwierdzenia operacji w serwisie CA24 eBank. Pod tym adresem znajdziecie zilustrowany opis procesu.