Bank zachęca użytkowników Portfela SGB do zainstalowania nowszej aplikacji umożliwiającej pełne zarządzanie rachunkami osobistymi
Użytkownicy aplikacji Portfel SGB powinni przygotować się na usunięcie jej ze swoich urządzeń mobilnych. Już 7 stycznia br. zostanie w niej zablokowana możliwość dodawania kart oraz Blika. Program całkowicie przestanie zaś działać wraz z końcem marca. Informację tę można znaleźć zarówno na stronie banku, jak i w marketach App Store oraz Google Play. Komunikat dotyczy klientów indywidualnych, ci firmowi wciąż będą mogli korzystać z narzędzia.
Wyłączenie aplikacji Portfel SGB nie jest zaskoczeniem. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o tych planach jeszcze w lipcu ubiegłego roku. Instytucja informowała wówczas, że wprowadza na rynek nową apkę: SGB Mobile. Program umożliwia m.in. zarządzanie rachunkami osobistymi prowadzonymi przez dowolny bank z grupy SGB. Pojawił się w nim także moduł do zarządzania subskrypcjami, z pomocą którego można w prosty sposób włączać i wyłączać usługi abonamentowe opłacane kartą. Przedstawiciele Grupy zapewniali pół roku temu, że apka będzie dynamicznie rozwijana.
Jak wspomniałem, aplikacja SGB Mobile to w pełni funkcjonalna bankowość mobilna w przeciwieństwie do Portfela SGB, który jest jedynie apką płatniczą. Przy okazji wycofania tego drugiego z oferty, SGB pożegna się z własnymi płatnościami HCE (technologia umożliwia transakcje zbliżeniowe smartfonami bez konieczności korzystania z takich rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay). Klienci tej instytucji nie mogą jednak narzekać na brak narzędzi do płatności mobilnych. Do ich dyspozycji są już od dawna: Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay (wciąż nie jest jasne, jaki będzie los tego rozwiązania, gdy trafi ono w ręce Google), a także Blik.