Wcześniej władze stolicy Małopolski udostępniły płatności mobilne za parkowanie przez ePark, mPay, Pango, moBiLET czy SkyCash
Biuro prasowe Urzędu Miasta Krakowa poinformowało o wydłużeniu do sześciu listy aplikacji umożliwiających wnoszenie opłat za postój w strefie płatnego parkowania. Do obecnych tam wcześniej ePark, mPay, moBiLET, Pango i SkyCash dołączyła właśnie City Park App, której operatorem jest spółka City Park Group.
Największe miasto Małopolski ma, obok Warszawy, jedną z największych stref płatnego parkowania w Polsce. W przeciwieństwie jednak do stolicy, gdzie przez długi okres czasu można było korzystać tylko z jednej aplikacji, a dopiero od ubiegłego roku – z dwóch, Kraków od dawna umożliwia wygodne płacenie za parkowanie przy pomocy wielu różnych aplikacji mobilnych.
Korzystanie z aplikacji do płacenia za parkowanie ma wiele zalet. Przede wszystkim, aby wnieść odpowiednią należność, nie trzeba mieć przy sobie gotówki, a nawet karty, aby zapłacić bezgotówkowo w parkomacie. Za pomocą aplikacji można to zrobić bez konieczności podchodzenia i dotykania automatu, co jest dodatkową zaletą w czasie pandemii. Dodatkowo większość aplikacji umożliwia naliczanie opłaty w modelu start-stop, co zmniejsza ryzyko otrzymania mandatu, w momencie gdy z jakichś względów do pojazdu wraca się po zakończeniu opłaconego wcześniej czasu parkowania.