Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nie tylko Allegro myśli o konkurowaniu z Inpostem. Własną sieć automatów może też stworzyć w Polsce Alibaba

Chińska firma szuka menedżera, który podjąłby się tworzenia takiej sieci w Warszawie

Alibaba może niebawem zacząć rozwijać w Polsce własną sieć automatów do odbierania paczek. Takie wnioski można wyciągnąć po zapoznaniu się z ogłoszeniu rekrutacyjnym, jakie chiński gigant e-commerce umieścił na portalu LinkedIn. O sprawie jako pierwszy poinformował serwis wiadomoscihandlowe.pl. Początkowo sieć maszyn prawdopodobnie byłaby rozwijana tylko w stolicy. Ale w przypadku sukcesu usługi, azjatycki gigant mógłby zdecydować o rozszerzeniu jej zasięgu na cały nasz kraj.

Przeczytajcie także: Kłopotów Alibaby i Ant Group ciąg dalszy

Z opublikowanej oferty wynika, że poszukiwana jest osoba z m.in. minimum dwuletnim doświadczeniem w zarządzaniu siecią sklepów, supermarketów lub nieruchomościami. Wymagane są też języki polski i angielski, a znajomość chińskiego to dodatkowy atut. Wśród obowiązków nowego pracownika wymienia się rozwój lokalnej sieci automatów, współpraca z lokalnym dostawcą usług, monitorowanie wskaźników UX oraz KPI, czyli user experience (wrażenia użytkownika) oraz kluczowych wskaźników efektywności. Nowy menedżer zajmie się także wyborem lokalizacji maszyn, będzie nadzorował ich instalację, działanie i konserwację.

To kolejna w ostatnim czasie firma, która może zechcieć konkurować z Inpostem. Pod koniec ubiegłego roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Allegro prowadzi prace nad własną siecią automatów. Miałaby ona liczyć trzy tysiące maszyn, z czego połowa powinna zacząć pracować jeszcze w tym roku. Z kolei jesienią 2020 roku Poczta Polska informowała, że też będzie rozwijać usługi tego typu. W przyszłym roku jej sieć powinna liczyć dwa tysiące urządzeń, które pojawią się w pobliżu placówek spółki, marketów, urzędów, ale też np. w galeriach handlowych.

Przeczytajcie także: Bramka mBanku wchodzi w duży e-commerce

Działania te wynikają z dynamicznego rozwoju rynku e-commerce, który w ubiegłym roku przyspieszył jeszcze za sprawą pandemii oraz wynikających z niej ograniczeń w handlu stacjonarnym. O tym, że w rynku automatów paczkowych drzemie wielki potencjał, przekonał wszystkich Inpost, który ma już w Polsce ponad 10 tys. paczkomatów. Dla tej firmy poprzedni rok był czasem bardzo dynamicznego wzrostu. Ten może być podobny. Jednocześnie operator będzie przyciągał uwagę za sprawą debiutu na giełdzie Euronext w Amsterdamie.

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies