Pod koniec 2019 roku z pomocą systemu zarządzanego przez KIR rachunek przeniosło ponad 11,7 tys. klientów
KIR podał statystyki systemu Ognivo za IV kw. 2020 roku. Wynika z nich, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy na przeniesienie rachunku bankowego przy pomocy tego systemu zdecydowało się 6435 osób. To wynik gorszy od tego zanotowanego w III kw. 2020 roku, gdy przenosin było ponad 6,7 tys. W porównaniu z I oraz II kw. widać jednak wzrost. W tych okresach zanotowano odpowiednio 5,1 oraz 4,4 tys. migracji.
Chociaż wynik z końcówki poprzedniego roku może wyglądać nieźle na tle tych z pierwszej połowy 2020 roku, to w tym samym okresie 2019 roku odnotowano ponad 11,7 tys. wniosków o przeniesienie. Najczęściej w minionym kwatale klienci informowali o chęci przeniesienia rachunku w październiku, gdy wniosków złożono 2,4 tys. Ponad 99 proc. wnioskujących zdecydowało się także na zamknięcie dotychczasowego rachunku.
Ognivo to system KIR wykorzystywany do wymiany informacji pomiędzy bankami i innymi uprawnionymi podmiotami (ZUS, Poczta Polska, urzędy skarbowe). Służy on m.in. do przenoszenia rachunków osobistych. W tym celu należy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. Równocześnie w taki sam sposób można złożyć wniosek o zamknięcie dotychczasowego konta osobistego. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego klient chce się przenieść. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga udziału klienta.