O awarii poinformowali czytelnicy cashless.pl, ale potwierdził ją sam bank na swoim profilu na Twitterze
Tuż przed godz. 11 czytelnicy cashless.pl donieśli o problemach z zalogowaniem na rachunek w banku Pekao. Tego rodzaju awarie w bankowości zdarzają się dość często, a o większości z nich nie warto pisać, bo są szybko usuwane. Tym razem jednak problem może być bardziej istotny, gdyż dotyczy także systemu kartowego.
Bank Pekao potwierdził występowanie problemów w mediach społecznościowych, m.in. na swoim profilu na Twitterze. – Możecie mieć chwilowe trudności z zalogowaniem do aplikacji PeoPay i z autoryzacją płatności kartą. Pracujemy nad tym, żeby jak najszybciej wszystko wróciło do normy. Przepraszamy za utrudnienia – czytam w tweecie Pekao, opublikowanym ok. godz. 12 w niedzielę.
Z serwisu Down Detector wynika, że problemy z systemem Pekao zaczęły się między godz. 10 a 11 rano i od tamtej pory nasilają się. Jeżeli więc wybieracie się na stację benzynową czy do osiedlowego sklepu, lepiej weźcie ze sobą gotówkę albo kartę innego banku. Gdy awaria zostanie usunięta, zaktualizuję tekst.
AKTUALIZACJA
Ok. godz. 14.30 Bank Pekao poinformował o usunięciu awarii.