Zencard, kiedyś gwiazda polskiego fintechu, został wchłonięty przez zależną od PKO BP spółkę PKO Finat
Charakterystyczny znak graficzny Zencard znika z polskiego rynku. Po wchłonięciu spółki przez należącą do największego polskiego banku firmę PKO Finat to ona stała się formalnie podmiotem organizującym usługi Zencardu. Jego logotyp jest powoli wycofywany z wszelkich materiałów marketingowych. Nazwa ostała się jeszcze tylko w aplikacji mobilnej Zencard na smartfony oraz jako określenie jednej z usług PKO Finat.
Do formalnego połączenia Zencardu z PKO Finat doszło w lipcu ubiegłego roku. Wcześniej wymieniono zarząd, z którego odeszli założyciele polskiego fintechu, a więc Krzysztof Klimczak i Jarosław Sygitowicz. Więcej na ten temat możecie przeczytać w tekście Twórcy Zencardu odchodzą z firmy. Władze w fintechu przejął zarząd spółki PKO Finat.
Zencard to niegdysiejsza gwiazda polskiego fintechu. Jego najważniejszą usługą była platforma do zarządzania programami lojalnościowymi. Spółka opracowała system umożliwiający zapisywanie się do takich programów w terminalach płatniczych. Instrumentem identyfikacyjnym klienta w systemie może być karta wydana przez dowolny bank dzięki czemu klient nie musi korzystać z wielu innych kart lojalnościowych.
Zencard zasłynął tym, że w 2014 r. jako pierwszy i jak na razie jedyny fintech z Polski dostał się do finału międzynarodowego konkursu organizowanego przez Mastercard – Start Path. Później zrobiło się o nim głośno na początku 2017 r., gdy decyzję o przejęciu kontrolnego pakietu udziałów w Zencardzie ogłosił PKO BP. Natomiast jego założyciele po odejściu ze spółki wiosną ubiegłego roku, niedawno założyli nowy, fintechowy startup – Authologic, zajmujący się dostarczaniem usług weryfikacji tożsamości w świecie cyfrowym.