Wcześniej system mojeID trafił do klientów niektórych banków zrzeszonych w Grupie BPS
KIR poinformował o rozszerzeniu dostępności systemu mojeID w sektorze banków spółdzielczych. Dzięki wprowadzeniu rozwiązania przez 98 instytucji zrzeszonych w BPS, mogą z niego korzystać klienci już 267 banków z tej grupy a także sześciu banków współpracujących i samego BPS.
– Znaczna część banków spółdzielczych z Grupy BPS już w lipcu zeszłego roku wdrożyła mojeID. Dziś przyszedł czas na kolejne banki spółdzielcze i Bank BPS. Cieszę się, że mojeID zyskuje popularność w coraz szerszych kręgach naszych klientów. Ułatwia funkcjonowanie w pandemicznych czasach i doskonale spełnia swoją funkcję – mówi Artur Adamczyk, prezes zrzeszającego spółdzielców Banku BPS.
MojeID to zarządzany przez KIR system umożliwiający potwierdzenie tożsamości online za pomocą danych logowania na rachunek bankowy. W trakcie korzystania z usług zewnętrznego portalu użytkownik jest przekierowywany do systemu swojego banku, gdzie podaje login i hasło a następnie wraca na portal już jako osoba zidentyfikowana. Z tym że bank nie zna aktywności klienta poza swoim systemem a administrator portalu – danych logowania na konto w banku.
System mojeID umożliwia już potwierdzanie tożsamości w serwisach komercyjnych, takich jak: Nationale Nederlanden, PZU, Totalizator Sportowy, Open Life, Enel Med, Medicover czy Zakłady Bukmacherskie Fortuna. Za pomocą mojeID można też korzystać z cyfrowych usług publicznych. Oprócz banków BPS mojeID zostało wdrożone przez konkurencyjne banki SGB a także komercyjne, m.in. PKO BP, ING, Pekao, Getin czy mBank.