Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pekao rozszerzy możliwość otwierania rachunków przez selfie. Nowość najpierw trafi na urządzenia z Androidem

Pekao umożliwi pobieranie danych z dowodów osobistych poprzez zbliżenie dokumentów do czujnika NFC w smartfonie

Bank Pekao poinformował o rozpoczęciu prac nad udoskonaleniem procesu otwierania rachunków w aplikacji mobilnej PeoPay za pomocą selfie. Najważniejszą nowością usługi nazwanej wstępnie Selfie 2.0 będzie możliwości odczytywania danych z dowodu osobistego za pośrednictwem czytnika zbliżeniowego NFC w telefonie. Z rozwiązania będą mogli korzystać posiadacze nowych dowodów osobistych, z tzw. warstwą elektroniczną.

Przeczytajcie także: Więcej open bankingu w Banku Pekao

– Nowością jest możliwość wykorzystania do procesu weryfikacji tożsamości osoby najnowszego dowodu osobistego z tzw. warstwą elektroniczną (wszystkie dowody wydawane od marca 2019). Wystarczy, że właściciel smartfonu z aktywną funkcją NFC zbliży dokument do urządzenia, a dostępne w warstwie elektronicznej dane właściciela dowodu, zostaną bezpiecznie odczytane i przekazane do banku. Dzięki temu proces weryfikacji tożsamości jest jeszcze szybszy i prostszy w obsłudze – tłumaczy Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Płatności w Pekao.

Przeczytajcie także: Liczba bankomatów na rynku wciąż spada

O tym, że Pekao zamierza wykorzystać czujnik zbliżeniowy do odczytywania danych zgromadzonych w warstwie elektronicznej nowych dowodów osobistych, mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl w ubiegłym tygodniu w tekście Nowa usługa od firmy Identt. Pierwszym bankiem, który wprowadzi ją do aplikacji mobilnej, będzie prawdopodobnie Pekao. Do tej pory z możliwości założenia rachunku przy pomocy selfie w dotychczasowej formule skorzystało 55 tys. klientów Pekao.

Okiem eksperta

Nasze autorskie rozwiązanie wspierające proces automatycznej weryfikacji dokumentów tożsamości oraz system rozpoznawania i porównywania twarzy powstały dzięki zastosowaniu i wykorzystaniu najnowszych technologii. Kolejnym krokiem w poszerzeniu oferty w zakresie zdalnej identyfikacji klientów jest możliwość weryfikacji tożsamości osób w oparciu o warstwę elektroniczną dowodu osobistego.

Dzięki partnerskiej współpracy z Pekao stworzyliśmy jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań na rynku, pozwalające na potwierdzenie tożsamości klienta poprzez przyłożenie elektronicznego dowodu osobistego do telefonu. Kontynuujemy prace nad kolejnymi nowościami, które zamierzamy wprowadzić w tym roku.

Jan Szajda
Prezes Identt
KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies