Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Pandemia uderzyła też w auta na minuty. Usługa innogy go! znika z rynku

Użytkownicy aplikacji innogy go! będą mogli korzystać z elektrycznej floty aut w stolicy jeszcze tylko do połowy marca

Wypożyczalnia elektrycznych aut na minuty, innogy go!, poinformowała o planowanym zakończeniu działalności – w połowie marca usługa zniknie z rynku. Oznacza to, że biznes nie zdołał przetrwać dwóch lat (uruchomiono go w kwietniu 2019 roku). Po ulicach Warszawy przez kilka kwartałów przemieszczało się 500 elektrycznych BMW i3, które ponoć cieszyły się sporym zainteresowaniem. Pandemia powstrzymała jednak rozwój floty.

Przeczytajcie także: Sztuczna inteligencja w PZU Zdrowie

Firma sprecyzowała, że podczas całego okresu funkcjonowania użytkownicy innogy go! przejechali elektrycznymi pojazdami ponad 7 mln kilometrów, dzięki czemu ograniczono emisję dwutlenku węgla o prawie 1 tys. ton. Za rozwiązaniem stała firma innogy Polska, a celem projektu było m.in. promowanie ekologicznego transportu w ruchu miejskim, elektromobilności oraz ekonomii współdzielenia. I w jakimś stopniu udało się go zrealizować – poprzez aplikację zarejestrowało się ponad 100 tys. osób.

Pomysłodawcy przekonują, że ich plany pokrzyżowała pandemia koronawirusa: ograniczono potrzeby przemieszczania się społeczeństwa, zarówno w celach zawodowych, jak i prywatnych, więc zapotrzebowanie na transport zmalało. Nie bez znaczenia był pewnie fakt, że część odbiorców w ostatnich kwartałach bała się współdzielenia auta. Inną kwestią jest to, czy car sharing, zwłaszcza ten elektryczny, otrzymał odpowiednie wsparcie od państwa i samorządów. Bez tego firmom trudno będzie uzyskać rentowność w tym biznesie.

Przeczytajcie także: Orlen zapowiada rozwój usług kurierskich

Chociaż innogy go! wycofuje swoją flotę z Warszawy, to jednocześnie informuje o nawiązaniu współpracy z konkurencją, firmą Traficar. Szczegóły współpracy na razie są ustalane, ale mowa m.in. o dzieleniu się know-how, możliwości wykorzystania funkcjonalności aplikacji innogy go! czy infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych tej firmy. Trudno jednak przewidzieć, czy zachęci to Traficar do znacznego poszerzenia elektrycznej floty. Jak informuje Rzeczpospolita, połowa z 500 BMW i3 jeżdżących w sieci innogy go! wróci do leasingodawcy. Reszta ma zostać sprzedana.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies