Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard: w ciągu dekady walentynkowe wydatki Polaków wzrosły prawie czterokrotnie. Najbardziej w e-commerce

W tym roku świętującym dzień zakochanych najbardziej będzie brakować wizyty w restauracji

Mastercard podzielił się wynikami najnowszej edycji badania Mastercard Love Index. Porównano w nim dane z początku i końca poprzedniej dekady. Okazało się np., że w tym czasie wydatki Polaków związane z walentynkami wzrosły prawie czterokrotnie. Najwięcej rodacy wydają z tej okazji na kolacje w restauracjach. Łatwo się zatem domyślić, że to właśnie ich będzie najbardziej brakowało uczestnikom badania w tym roku.

Przeczytajcie także: Allegro Biznes już działa

Utrudnienia związane z pandemią skłoniły Polaków do szukania nowych sposobów świętowania. Ponad połowa ankietowanych (56 proc.) przekonuje, że planując 14 lutego, wykazało się w tym roku większą kreatywnością. W najbliższą niedzielę 45 proc. badanych zamierza przygotowywać wspólnie posiłek w domu. Niewiele mniej, bo 42 proc. planuje zamówić jedzenie z dostawą. Wśród często podawanych odpowiedzi są też maraton filmowy we dwoje (33 proc.) czy spacer w parku (28 proc.) lub mieście (19 proc.).

W latach 2011-2020 wydatki Polaków na kwiaty w okresie walentynkowym wzrosły prawie trzynastokrotnie. W przypadku biżuterii wzrost ten wyniósł 260 proc. Zdecydowanie rzuca się w oczy rosnąca popularność zakupów w sieci – liczba prezentów kupowanych w ten sposób zwiększyła się siedemnastokrotnie. W tym roku połowa badanych też zamierza skorzystać z e-commerce w związku ze świętem zakochanych. Warto jednak podkreślić, że podobna grupa ankietowanych deklaruje wsparcie lokalnych biznesów – bukiet lub upominek kupią w sklepie w pobliżu swojego zamieszkania.

Przeczytajcie także: ING wycofuje z oferty większość lokat

Jak przystało na cyfrowe czasy, także i miłości szuka się w tej przestrzeni. Blisko co piąta ankietowana osoba w minionym roku znalazła partnera lub partnerkę przez internet. Na popularności zyskują także spotkania online: 19 proc. badanych było w ciągu ostatnich 12 miesięcy na wirtualnej randce, a 22 proc. założyło konto na portalu randkowym. Nie brakuje jednak odskoczni od sieci – prawie połowa badanych w najbliższe walentynki podaruje ukochanej osobie tradycyjną kartkę.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies