Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Inpost chce podbić Zachód. Powiększy sieć paczkomatów w Wlk. Brytanii, Francji i we Włoszech

Inpost zamierza nadal inwestować w aplikację mobilną, z której korzysta już 6 mln osób

Plany rozwojowe Inpostu zdradził założyciel spółki Rafał Brzoska w trakcie panelu EEC Trends. Cytuje go w dzisiejszej depeszy agencja ISB News. Operator paczkomatów chce rozbudować sieć swoich urządzeń na zachodzie Europy, w takich krajach jak Wielka Brytania, Hiszpania, Włochy i Francja. Na razie odpuszcza sobie wschód kontynentu. Największym wyzwaniem ma być Francja. Spółka analizuje kilka możliwych scenariuszy dla tego kraju, w tym rozwój organiczny lub akwizycję lokalnej firmy.

Przeczytajcie także: Za zabiegi medyczne będzie można płacić na raty

Do końca roku Inpost chce mieć 1 tys. paczkomatów w pięciu największych włoskich miastach (obecnie ma 300 urządzeń). Z kolei w Wielkiej Brytanii, gdzie działa 1,1 tys. automatów operatora, w ciągu najbliższych kwartałów powinno się pojawić 2 tys. nowych urządzeń. Najważniejsze lokalizacje to Londyn, Manchester oraz Birmingham. Kluczowym narzędziem w całym systemie ma być aplikacja mobilna, z której obecnie korzysta 6 mln klientów.

Rafał Brzoska podkreślił wagę oprogramowania w kontekście działań konkurencji. W Polsce budowę własnej sieci automatów zapowiedział już Orlen, podobny projekt rozwijać chce też Poczta Polska, a plany w tym obszarze ma ponoć także Allegro. Jednak zdaniem prezesa Inpostu sukcesu nie zapewni samo stawianie urządzeń – bardzo istotne są software oraz logistyka, w którą Inpost inwestuje 600 mln zł rocznie. Brzoska zadeklarował też, że nie zamierza sprzedawać swojego pakietu akcji (pośrednio lub bezpośrednio kontroluje 13 proc. spółki).

Przeczytajcie także: Cinkciarz.pl zapowiada nowości na 2021 rok

Inpost to jeden z największych beneficjentów zmian, do jakich doszło na rynku w ostatnich kwartałach. Pandemia koronawirusa przyspieszyła rozwój branży e-commerce, a jej sprawne działanie jest uzależnione od usług świadczonych m.in. przez biznes Brzoski. Liczba paczkomatów szybko rosła (w Polsce jest ich już ponad 11 tys.), spółka wprowadzała nowe rozwiązania, w tym możliwość nadawania przesyłek za pośrednictwem aplikacji mobilnej, a niedawno zaliczyła także bardzo udany debiut na giełdzie Euronext Amsterdam.

Źródło: ISB News

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies