Spoty wizerunkowe pokazujące dorobek technologiczny działających w Polsce banków będzie można zobaczyć m.in. w stacjach telewizyjnych
Związek Banków Polskich poinformował o rozpoczęciu kampanii wizerunkowej, której celem jest pokazanie, z jak nowoczesnych usług bankowych mogą korzystać klienci z Polski. Kampania pod tytułem "Banki w Polsce – tak nowoczesne, że nawet nie zauważasz, kiedy z nich korzystasz" została przygotowana przy współpracy z agencją Bridge2Fun. Spoty 15- i 30-sekundowe będą emitowane m.in. w stacjach telewizyjnych.
Idea kampanii zrodziła się z obserwacji, że powszechna świadomość dotycząca skali działania oraz rozwoju technologicznego banków jest stosunkowo niska, mimo że z dobrodziejstw nowoczesnej bankowości korzysta znacząca część społeczeństwa oraz instytucje polskiego państwa. Stąd przypomnienie w ramach kampanii, że banki w Polsce są tak nowoczesne i pełne udogodnień, że wręcz niezauważalne w codziennym funkcjonowaniu.
Jest to pierwsza tak duża kampania wizerunkowa sektora bankowego w Polsce, zrealizowana we współpracy między bankami. Celem kampanii jest promocja polskiej bankowości, a nie poszczególnych banków. Kampania wizerunkowa zbiega się z 30-leciem funkcjonowania polskiej bankowości w nowych realiach gospodarczych i rocznicą utworzenia ZBP. Spoty będą podkreślać zalety m.in. płatności telefonem, zakładania kont z selfie czy błyskawicznych przelewów.
Komunikację wizerunkową kampanii uzupełnia strona internetowa dostępna pod adresem www.bankiwpolsce.pl. Znajdują się na niej pogłębione informacje na temat nowoczesnej bankowości, statystyki dotyczące skali działania polskich banków i ich obecności w codziennym życiu, a także dane pokazujące istotną rolę banków dla gospodarki i społeczeństwa, między innymi w czasach pandemii koronawirusa.