Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro jednak postawi własne automaty paczkowe. Firma wybrała partnera i jeszcze w tym roku zainstaluje 1,5 tys. urządzeń

Część obserwatorów sądziło wcześniej, że najbardziej prawdopodobną opcją dla budowanej sieci automatów przez Allegro może być współpraca z Inpostem

Firma Allegro poinformowała przed chwilą o wybraniu partnera do budowy własnej sieci automatów paczkowych. Została nim firma Modern-Expo, która jeszcze w tym roku ma dostarczyć i zainstalować 1,5 tys. urządzeń a w dalszej kolejności – drugie tyle. Automaty staną w największych miastach, a podmioty zainteresowane udostępnieniem powierzchni pod maszyny już mogą to zgłaszać na przeznaczonej do tego stronie internetowej. Strona ma ruszyć 4 marca 2021 r.

Przeczytajcie także: Allegro będzie mieć własne automaty paczkowe

Własna sieć automatów paczkowych Allegro ma uzupełnić istniejącą już gamę metod dostawy zakupów realizowanych za pośrednictwem platformy. Obecnie liczy ona m.in. 30 tys. paczkomatów i punktów odbioru. Budowa własnej sieci automatów ma służyć m.in. skróceniu czasu dostawy. Z informacji prasowej Allegro wynika, że obecnie już ok. 80 proc. przesyłek trafia do klienta w ciągu maksymalnie dwóch dni od złożenia zamówienia.

Allegro pisze, że pierwsze automaty w ramach projektu zostaną zainstalowane już w połowie bieżącego roku. Natomiast w drugiej połowie bieżącego roku ma zostać uruchomione nowoczesne centrum logistyczne dla firm sprzedających na Allegro w podwarszawskim Adamowie. Jego celem jest poprawa szybkości i wygody dostawy.

Przeczytajcie także: Na polskim rynku wystartował serwis Amazona

O tym, że Allegro chce zbudować własną sieć automatów paczkowych wiadomo od grudnia ubiegłego roku, gdy informację tę podał Reuters. Część obserwatorów sądziło wówczas, że najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem dla tego projektu będzie jeszcze ściślejsza współpraca z Inpostem. Ten jest liderem polskiego rynku paczkomatów i już obsługuje zamówienia składane na Allegro.

Tymczasem największa w Polsce platforma e-commerce od wczoraj ma konkurencję w postaci amerykańskiego giganta – Amazona. Więcej na temat oferty amerykańskiej firmy możecie przeczytać w tekście Amazon.pl wystartował. Kusi darmową dostawą przy zamówieniach od 100 zł. Za zakupy można płacić m.in. Blikiem.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies