W ciągu roku liczba transakcji realizowanych za pomocą np. bankowych aplikacji mobilnych wzrosła o ponad jedną trzecią
Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w IV kw. ubiegłego roku klienci banków z Polski wykonali za pomocą urządzeń mobilnych ponad 354 mln transakcji finansowych, głównie przelewów. To znaczący wzrost w porównaniu z III kw. 2020 r., gdy odnotowano ok. 295 mln transakcji mobilnych. To także wzrost o więcej niż jedną trzecią w porównaniu z IV kw. 2019 r., gdy przez smartfony klienci banków zlecili ok. 231 mln transakcji finansowych.
Statystyka zebrana przez serwis cashless.pl pokazuje skalę wzrostu popularności bankowości mobilnej w Polsce. Dowodzi też, że klienci nie ograniczają się w wykorzystaniu rozwiązań mobilnych jedynie do sprawdzania salda czy historii operacji na koncie. To ciekawe o tyle, że jeszcze niedawno bankowcy przekonywali, że aplikacje na smartfonach będą pełnić jedynie rolę uzupełniającą dla internetowych serwisów transakcyjnych, co powoli zdaje się przestaje mieć miejsce. Liczba transakcji zlecanych mobilnie rośnie szybciej niż liczba użytkowników bankowości mobilnej, o czym wkrótce będziecie mogli przeczytać w serwisie cashless.pl.
Najwięcej transakcji zlecanych przez smartfony odnotowuje największy detalista na polskim rynku, czyli PKO BP. W minionym kwartale jego klienci przez urządzenia mobilne zlecili prawie 92 mln transakcji – o ponad 10 mln więcej w porównaniu z poprzednim okresem. 75 mln operacji zlecili klienci mBanku a ING – prawie 53 mln. Szczegółowe dane znajdziecie w tabeli poniżej.