Na platformie Mastercarda funkcjonuje między innymi polski fintech Verestro, w który zainwestowała amerykańska organizacja
Mastercard poinformował o rozszerzeniu platformy Engage. Pojawią się na niej podmioty technologiczne zapewniające wydawcom kart wsparcie w oferowaniu wirtualnych kart płatniczych (program Digital First). Dzięki temu fintechom i bankom łatwiej będzie zapewnić klientom całkowicie cyfrową, kompleksową obsługę płatności. W efekcie zbędne stanie się posiadanie tradycyjnej, plastikowej karty.
Platforma Engage przeznaczona jest dla wydawców kart, właścicieli sklepów i producentów urządzeń z obszaru internetu rzeczy. Mastercard uruchomił ją na początku 2017 roku. Jedną z firm należących do tej sieci jest Verestro (dawniej uPaid) – pochodzący z Polski fintech specjalizujący się w rozwijaniu, integracji i zarządzaniu API dla banków i pozostałych firm z rynku finansowego. Podmiot świadczy usługi na czterech kontynentach, i jak informował serwis cashless.pl, Mastercard zainwestował w tę spółkę.
Oprócz Verestro do sieci partnerów Mastercard Engage należą Signzy (obsługuje cyfrowy onboarding i błyskawiczne usługi eKYC), Provenir (umożliwia podejmowanie decyzji dotyczących ryzyka w czasie zbliżonym do rzeczywistego), a także dostawcy platform przetwarzających płatności Galileo, i2c i Marqeta oraz Thales, który zapewnia kompleksowe wsparcie wdrożeń Digital First.
Sam program Digital First powstał, by wspierać wydawców w oferowaniu wirtualnych kart płatniczych. Dzięki wykorzystaniu technologii tokenizacji Mastercard można je zapisywać w smartfonach, smartwatch lub cyfrowych portfelach. Przykładem wydawcy, który oferuje swoim klientom wirtualne karty Mastercard, jest Twisto. Działający na polskim rynku fintech był pierwszym w Europie Środkowej, który uzyskał od Mastercard certyfikat Digital First. Twisto zobowiązało się, że do końca 2024 roku przestanie oferować plastikowe karty płatnicze.