Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Brzoska i Solorz zainteresowani eobuwie.pl. Spółka wyceniana jest na 5 mld zł

Za rok lub dwa należąca do CCC spółka powinna trafić na giełdę

Obuwniczy potentat CCC poinformował w komunikacie giełdowym, że prowadzi z Cyfrowym Polsatem oraz A&R Investments Limited (akcjonariusz Inpostu, za podmiotem stoi Rafał Brzoska) wyłączne negocjacje w sprawie sprzedaży dwóch pakietów akcji eobuwie.pl. Każdy pakiet to 10 proc. kapitału zakładowego spółki, łącznie wyceniane są na 1 mld zł, co pozwala wycenić cały internetowy biznes na 5 mld zł. Okres wyłączności potrwa do końca marca. Jeżeli do tego czasu strony nie dojdą do porozumienia, CCC ma szukać innego rozwiązania dla eobuwie.pl.

Przeczytajcie także: EnveloBank wycofany z rynku

Samo poszukiwanie kupca na mniejszościowy pakiet akcji sklepu internetowego nie powinno dziwić – mogliście o tym przeczytać w serwisie cashless.pl jeszcze w pierwszej połowie stycznia br. Większym zaskoczeniem mogą być ewentualni nabywcy – pod koniec stycznia mowa była raczej o japońskiej korporacji SoftBank oraz zagranicznych funduszach, w tym Advent International, który z powodzeniem zainwestował w Inpost. Teraz temat staje się bardziej "lokalny".

Jeżeli transakcja dojdzie do skutku, CCC pozostanie akcjonariuszem większościowym, a pieniądze pozyskane ze sprzedaży dwóch pakietów akcji mają być przeznaczone na częściową spłatę i refinansowanie zobowiązań, zabezpieczenie finansowe na wypadek dalszych obostrzeń wynikających z pandemii, ale też na przygotowanie wykupu 25 proc. akcji eobuwie należących obecnie do MKK3 (CCC posiada niespełna 75 proc. akcji spółki).

Przeczytajcie także: Coraz bliżej startu Wefox w Polsce

Z komunikatu CCC można się też dowiedzieć, że na 2022 lub 2023 rok planowany jest giełdowy debiut eobuwie. W osobnej nocie Cyfrowy Polsat też powołał się na giełdowy debiut spółki – miałby wówczas wyjść z inwestycji. Przejęcie pakietu mniejszościowego nie jest jednak tylko sposobem na pomnożenie pieniędzy – firma Zygmunta Solorza zamierza też zdobyć doświadczenie w sektorze e-commerce. Warto w tym miejscu przypomnieć, że w ubiegłym roku Cyfrowy Polsat kupił Grupę Interia i mocniej zaznaczył swoją obecność w sieci.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies