W ramach inicjatywy powstał portal, którego zadaniem jest m.in. pomoc firmom w przeniesieniu biznesu do środowiska online
Mastercard poinformował o przyznaniu grantu Fundacji Impact na działania w ramach projektu "E-business vs. Lockdown". Grant w wysokości 200 tys. dolarów, a więc ok. 750 tys. zł, został przyznany przez Mastercard Center for Inclusive Growth. Ma on pomóc przedsiębiorcom w cyfrowej transformacji w obliczu trwającej pandemii koronawirusa.
"Sercem" przedsięwzięcia jest portal impactebusiness.com, za pośrednictwem którego przedsiębiorcy mogą wziąć udział w rekrutacji do nowego programu akceleracyjnego. Zgłoszenia można przesyłać za pośrednictwem internetowego formularza. Dwadzieścia najciekawszych pomysłów otrzyma pomoc ekspercką w prowadzeniu e-biznesu. Wsparcie dla poszczególnych MŚP będzie dobierane indywidualnie, w zależności od stopnia zaawansowania rozwoju danego biznesu.
Portal impactebusiness.com dostarcza też praktycznej wiedzy, przydatnej w rozwoju internetowego biznesu. Przedsiębiorcy mogą brać udział w webinariach organizowanych cyklicznie raz w tygodniu, spośród których każde dotyczy innego obszaru związanego z e-commerce. W czasie najbliższych spotkań przedsiębiorcy dowiedzą się m.in. o tym, jak krok po kroku założyć sklep internetowy, zapoznają się z tematyką e-marketingu, kwestii prawnych w prowadzeniu biznesu (w tym RODO) czy reklamy internetowej.
Udział w webinariach jest bezpłatny, aczkolwiek liczba miejsc jest ograniczona. Na portalu znajduje się też duża dawka wiedzy nt. e-commerce. Z artykułów autorstwa m.in. praktyków branży można dowiedzieć się np. o potencjale tego rynku, aktualnych trendach, pozyskiwaniu finansowania, prowadzeniu działań marketingowych czy budowie skutecznych modeli biznesowych.