Na razie Zakład Ubezpieczeń Społecznych prowadzi tzw. rozeznanie rynku, które ma mu dostarczyć wiedzy pomocnej przy ogłoszeniu przetargu w sprawie systemu płatności
Na stronie ZUS-u pojawił się komunikat dotyczący wyboru operatora płatności elektronicznych, z którego rozwiązań mogliby korzystać płatnicy składek, a więc np. jednoosobowe firmy. Instytucja robi rozeznanie rynku, chce zdobyć informacje na temat wymagań funkcjonalnych i technicznych w zakresie płatności. Rozważane jest też przeprowadzenie postępowania, które doprowadziłoby do zawarcia umowy. Zainteresowane firmy mogą nadsyłać odpowiedzi do 15 kwietnia.
Podmioty zainteresowane współpracą z ZUS powinny być gotowe na świadczenie usługi przez 48 miesięcy. Operator udostępni płatnikom rozwiązania w ramach własnego systemu e-płatności. Wymagane metody to przelewy internetowe, Blik oraz płatności kartą. Proces będzie inicjowany w systemach ZUS. Oprócz ePłatnika dotyczy to mPłatnika, czyli planowanej aplikacji mobilnej, o której w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać w połowie lutego. ZUS zaznacza w komunikacie, że operator będzie świadczył usługi w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Wśród wymagań dotyczących platformy do obsługi płatności pojawia się m.in. niezwłoczne (do dwóch minut) potwierdzenie poprawności transakcji oraz przekazanie środków na wskazane rachunki – musi to być zrealizowane w czasie najbliższej sesji rozliczeń międzybankowych. Operator będzie zobowiązany do obsługi reklamacji, usuwania awarii czy przekazywania raportów dziennych z wykonanych transakcji. Potencjalny partner dostarczy też platformę testową, która pozwoli ocenić funkcjonalność rozwiązania.
Więcej informacji na temat zapytania ZUS znajdziecie pod tym adresem.