Banki mają już 19,5 mln klientów aktywnie korzystających z usług elektronicznych
Związek Banków Polskich opublikował dziś raport Netbank, w którym prezentuje najświeższe dane dotyczące popularności bankowości internetowej i mobilnej. Z danych zebranych przez ZBP wynika zatem, że na koniec ubiegłego roku działające w Polsce instytucje miały 38,17 mln podpisanych umów na dostęp do konta przez internet. To najlepszy wynik w historii i pierwszy raz, gdy liczba umów przekroczyła poziom 38 mln.
Netbank głosi ponadto, że liczba klientów korzystających aktywnie z bankowych usług elektronicznych sięgała w grudniu ubiegłego roku 19,5 mln, i była wyższa w stosunku kwartalnym o ponad 6,5 proc. w porównaniu z grudniem 2019 r. Aktywni klienci to tacy, którzy logują się na swój rachunek przynajmniej raz w miesiącu. – Wśród aktywnych klientów zaobserwowano nieznaczny spadek średniej wartości przelewu, istotnie wzrosła natomiast ich liczba – napisał ZBP.
Z Netbanku wynika ponadto, że w IV kw. 2020 r. liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych wzrosła do 14,2 mln zł z 13,7 mln kwartał wcześniej.
W raporcie ZBP znalazły się także statystyki dotyczące wykorzystania bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec ubiegłego roku liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła bez mała 3 mln (spadek o 2,32 proc. w stosunku kwartalnym). Natomiast liczba małych i średnich firm aktywnie korzystających z tego rozwiązania w ostatnich okresie ub. roku wynosiła 2,1 mln, czyli o 7 proc. więcej niż we wrześniu 2020 r.