Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Become Index: bezpieczeństwo i ochrona danych mogą zapewnić firmom sukces po pandemii

Zdalna współpraca w biznesie może hamować innowacyjność – przedsiębiorcy muszą szukać rozwiązania dla tego problemu

Mastercard podzielił się wynikami badania przygotowanego we współpracy z Harvard Business Review Analytic Services. Powstało ono na bazie wywiadów przeprowadzonych z ponad 1,8 tys. liderów biznesu i przeszło 10 tys. konsumentów z całego świata. Z drugiej edycji Become Index można się dowiedzieć m.in., że pandemia przyspieszyła innowacje, ale wymusiła też nowe spojrzenie na potrzeby klientów oraz ryzyka biznesowe.

Przeczytajcie także: App2U – tak będzie się nazywać nowa aplikacja Europy

Najświeższa edycja raportu pokazała, że pandemia zmieniła podejście konsumentów do innowacji. Dla przykładu ankietowani Europejczycy mniej chętnie przyjmują zmiany w ulubionych aplikacjach i stronach internetowych – zaledwie co piąty respondent uznał, że nowe rozwiązania są lepsze od poprzednich. Jednocześnie okazało się, jak ważne jest dla nich bezpieczeństwo, w tym ochrona danych. Według raportu to jedna z cech innowacyjnych firm najlepiej odpowiadających na nowe warunki rynkowe.

Do pozostałych zaliczyć można cyfrową zwinność, czyli nadążanie za przyspieszającą cyfryzacją i szybkie reagowanie na wymagania klientów. Ważne są również bliskie relacje z klientami, wykorzystywanie ich opinii podczas tworzenia innowacji. Na liście znaleźć można także kompleksową analizę danych przy podejmowaniu decyzji biznesowych oraz podejmowanie ryzyka i akceptowanie porażek jako części procesu.

Przeczytajcie także: Solorz i Brzoska nowymi akcjonariuszami eobuwie.pl

Z raportu Become Index wynika, że firmy, które chcą osiągać sukcesy w przyszłości, powinny skupić się na pięciu głównych obszarach. Pierwszym jest odbudowa z myślą o człowieku. Wyniki badania wskazują, że zdecydowana większość konsumentów chętniej kupuje produkty marek odzwierciedlających ich wartości oraz wyróżniających się dbałością o klientów i pracowników. Kolejny punkt to przełamywanie barier zdalnej współpracy. Praca zdalna może być przeszkodą dla dalszego rozwoju firm i wprowadzania innowacji.

Trzeci obszar to określanie priorytetów dla inwestycji w innowacje. Jest to o tyle trudne, że przyszłość gospodarcza wciąż jest niepewna. Firmy muszą też zadbać o bezpieczeństwo i ochronę danych. Zaufanie i "spokój ducha" to dziś jedne z najważniejszych potrzeb konsumentów. Tymczasem zaledwie 37 proc. firm niedawno zainwestowało lub zamierza wkrótce zainwestować w ochronę danych i cyberbezpieczeństwo. Listę zamyka personalizacja relacji z klientami. Ponad jedna trzecia konsumentów jest gotowa udostępniać więcej danych na swój temat, jeśli oznaczałoby to szybszą i bardziej spersonalizowaną obsługę.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies