Nowe rozwiązanie Banku SGB przekierowuje użytkowników do Internetowego Konta Pacjenta, do którego mogą zalogować się loginem i hasłem na rachunek, bez konieczności zakładania Profilu Zaufanego
Bank SGB przygotował aktualizację aplikacji mobilnej (na razie widzę ją tylko w App Store), która zawiera ciekawą funkcję, niespotykaną, jak mi się wydaje, w apkach konkurencyjnych instytucji. Mowa o module, który ułatwia rejestrację na szczepienie przeciwko COVID-19. Moduł ten przekierowuje klienta do Internetowego Konta Pacjenta. Ważne, że dzięki integracji Banku SGB z tzw. węzłem krajowym (platforma umożliwiająca korzystanie z różnych e-usług publicznych) użytkownik nie musi zakładać Profilu Zaufanego, by z IKP skorzystać.
SGB to jedno z dwóch działających na polskim rynku zrzeszeń banków spółdzielczych (drugim jest BPS). Jego aplikacja mobilna działa dzięki otwartej bankowości i rozwiązaniu BS API (interfejs umożliwiający dostęp do danych bankowych). Obecnie aplikację SGB Mobile oferuje 150 banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB. Nowa aplikacja zastąpiła oferowaną wcześniej apkę płatniczą Portfel SGB, która miała zostać wycofana wraz z końcem marca bieżącego roku (na razie wciąż widzę ją w Google Play).
SGB nie pierwszy raz już zaskakuje innowacyjnym rozwiązaniem wdrożonym do swojej aplikacji. Przypomnę, że SGB Mobile to pierwsza apka banku działającego w Polsce, która zawiera moduł do zarządzania abonamentami i subskrypcjami, takimi jak Netflix czy Spotify. Dzięki temu bezpośrednio w tym programie można uruchamiać lub wyłączać okresowo usługi tego rodzaju, jeśli źródłem pieniądza dla nich jest karta płatnicza.