Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Revolut może niebawem podwoić swoją wartość. Ale i tak nie będzie najdroższym europejskim fintechem

W ubiegłym roku Revolut pozyskał od inwestorów 580 mln dolarów, dzięki czemu jest dzisiaj wyceniany na 5,5 mld dolarów

Revolut przygotowuje się do kolejnej rundy inwestycyjnej, w tym celu prowadzi rozmowy z amerykańskim bankiem FT Partners, skupiającym się na obsłudze fintechów. O sprawie informuje Sky News, który podaje, że po pozyskaniu nowych środków wartość brytyjskiego jednorożca (firma warta minimum jeden miliard dolarów) może wzrosnąć do 10 mld, a nawet 15 mld dolarów. Pieniądze fintech powinien zdobyć w drugiej połowie roku.

Przeczytajcie także: Revolut zmienia cennik dla klientów z Polski

Obecnie Revolut wyceniany jest na 5,5 mld dolarów, a w ostatniej rundzie finansowania pozyskał 580 mln dolarów (500 mln w lutym, a kolejne 80 w lipcu ubiegłego roku). Brytyjskiej firmie nie udałoby się jednak zająć pierwszego miejsca na liście europejskich fintechów o najwyższej wycenie. Tę pozycję wciąż zajmowałaby Klarna, która na początku marca informowała o zdobyciu pokaźnych środków na rozwój i podniesieniu wyceny do 31 mld dolarów.

Przeczytajcie także: Revolut wprowadza nowe karty kolekcjonerskie

Revolut działa obecnie na 35 rynkach. Chociaż stale rozszerza ofertę (np. o kolejne kryptowaluty) i stara się utrzymać ekspansję geograficzną, to zdarzają mu się wpadki – przykładem jest Kanada, którą opuścił po fazie testów usług. Wciąż rośnie liczba jego klientów: teraz jest ich ponad 15 mln, podczas gdy w sierpniu ubiegłego roku mowa była o 13 mln, a na początku 2019 roku o zaledwie 3,5 mln. Revolut stara się o licencję bankową na rodzimym rynku i wciąż aktywnie zatrudnia – kilka tygodni temu okazało się, że firma zamierza zatrudnić tysiąc przedstawicieli handlowych w Polsce i za granicą oraz 200 specjalistów, którzy wzmocnią jego biuro w Krakowie.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies