Z wynikiem ponad 259 tys. fanów BZ WBK otwiera zestawienie najbardziej lubionych fanpegów banków. Po piętach depczą mu mBank i BGŻ BNP Paribas
Znamy już styczniowe dane dotyczące aktywności banków na Facebooku. Niespodzianek nie ma. Ranking największych stron, tak jak w grudniu, otwiera BZ WBK z wynikiem 259 141 fanów. To o ponad 5 tys. więcej niż miesiąc temu. Zaraz za nim znajduje się fanpage mBanku z 258 124 polubień (wzrost o 2 proc.) oraz BGŻ BNP Paribas 214 665 (spadek o 0,6 proc.)
W tym ostatnim przypadku to już drugi miesiąc z rzędu, w którym bankowi fanów ubywa.
W tym miesiącu pod względem największego procentowego przyrostu liczby like'ów wyróżniały się strony: Make Life Fair (BPH), PKO i Pekao. Największy bezwzględny przyrost liczby fanów osiągnęły fanpage mBank Polska, Bank Zachodni WBK oraz PKO.
Dla porównania w grudniu 2015 r. największy bezwzględny przyrost liczby fanów osiągnęły fanpage mBanku, BZ WBK oraz Banku Pekao. Natomiast największy procent swoich fanów zaangażowały strony Make Life Fair (BPH), Pekao i Idea Hub (Idea Bank).
Tradycyjnie już zupełnie inaczej wygląda ranking stron, jeśli weźmie się pod uwagę czas reakcji na zamieszczane przez użytkowników posty. W tym przypadku w styczniu najlepiej radził sobie Raiffeisen Polbank, który odpowiadał na wypowiedzi fanów średnio w 5 m i 29 sek, szybciej niż w poprzednim zestawieniu, które zresztą także otwierał. W tej kategorii na trzecie miejsce (o dwie pozycje do góry) przeskoczył T-Mobile Usługi Bankowe z czasem reakcji 18 m 24 sek. O pięć pozycji awansował też ING Bank Śląski, który zajął dziewiąte miejsce.
Comiesięczne raporty Fanpage Trends opracowuje od marca 2011 r. Sotrender.