Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Kolejny inwestor uwierzył w mPay. Wśród akcjonariuszy spółki pojawił się fundusz Solution One

W ramach nowej emisji akcji operator aplikacji mPay pozyskał 5,5 mln zł

Biuro prasowe spółki mPay poinformowało o pozyskaniu w drodze emisji akcji dwunastu nowych inwestorów. Największym z nich jest fundusz Solution One. Dodatkowe środki w wysokości 5,5 mln zł mają zostać przeznaczone na wprowadzenie do oferty spółki nowych produktów oraz wypełnienie warunków umowy związanej z przejęciem Domu Maklerskiego BPS.

Przeczytajcie także: mPay ma nowego inwestora

– Naszą strategią jest angażowanie się w spółki, które mają ogromny uśpiony potencjał, który może zostać uwolniony m.in. dzięki naszemu wsparciu. Zainwestowaliśmy w mPay, ponieważ uważam, że jesteśmy w stanie wesprzeć biznes nie tylko kapitałowo, ale przede wszystkim biznesowo. Mam nadzieję, że uda mi się przekonać zarząd do kilku innowacyjnych inicjatyw i kooperacji. Jestem przekonany, że rynek dość szybko zweryfikuje trafność naszej decyzji – powiedział Tomasz Piwoński, zarządzający Solution One.

Emisja akcji, o której informuje dzisiaj mPay, to kolejna taka operacja w ostatnim czasie przeprowadzona przez tę spółkę. Przypomnę, że pod koniec ubiegłego roku firma pochwaliła się, że nowe akcje spółki za ok. 2 mln zł kupił działający w branży energetycznej podmiot o nazwie US.EN.EKO. Jego prezesem jest Radosław Dudziński, w przeszłości związany m.in. z PGNiG. Kupione wówczas przez US.EN.EKO akcje dają mu prawie 8 proc. głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy mPay.

Przeczytajcie także: mPay chce być jak Robinhood

W tym kontekście warto też przypomnieć niedawną akcję crowdfundingową (finansowanie społecznościowe), przeprowadzoną przez największego konkurenta mPay, czyli spółkę SkyCash. W ramach emisji SkyCash pozyskał wówczas 2,9 mln zł. Z komunikatu prasowego spółki wynikało, że w akcji zapoczątkowanej w styczniu bieżącego roku wzięło udział ponad 6 tys. osób. To nie lada wyczyn, bo największe platformy crowdfundingowe w Polsce miały w I kw. 2021 r. łącznie mniej inwestorów niż spółce SkyCash udało się zmobilizować podczas jednej emisji.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies