Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Znany także w Polsce fintech Trustly wstrzymał debiut giełdowy. Przyczyna? Wątpliwości szwedzkiego nadzoru

Szacowano, że po wejściu na giełdę firma Trustly mogła zostać wyceniona na 9 mld euro

Firma Trustly poinformowała o wstrzymaniu planowanego na ten kwartał debiutu giełdowego. Fintech zrobił to na polecenie Finansinspektionen, czyli szwedzkiego odpowiednika KNF. Nadzór finansowy wykrył nieprawidłowości w sposobie weryfikowania klientów Trustly. Zainteresowani na razie nie odnieśli się do zarzutów. Deklarują, że to zrobią, po zapoznaniu się z opinią urzędników, o czym donosi serwis Finextra.

Przeczytajcie także: Autopay planuje międzynarodową ekspansję

Na temat giełdowego debiutu szwedzkiej firmy głośno zrobiło się kilka tygodni temu. Fintech chciał w ten sposób pozyskać 785 mln euro, a jego kapitalizacja sięgnęłaby 9 mld euro.

W najnowszym komunikacie firma zapewniła, że nie odwołuje całkowicie planu wejścia na giełdę, ale odsuwa go w czasie – póki co nie jest jasne, kiedy mogłoby dojść do pierwszej oferty publicznej. Na realizacji tego scenariusza zapewne będzie zależało funduszom, które zainwestowały w fintech pokaźne środki. Do ostatniej rundy finansowania doszło w połowie ubiegłego roku, Trustly wyceniono wówczas na 2 mld dolarów.

Przeczytajcie także: Formalne połączenie Fiserv i First Data w Polsce

Wywodzący się ze Szwecji biznes powstał w 2008 roku. Za sprawą jego głównej usługi klienci mogą realizować płatności, np. w e-commerce, bezpośrednio z konta – nie są im potrzebne karta czy wirtualny portfel. Firma udostępnia swoje rozwiązanie tysiącom partnerów, wśród których znaleźć można PayPal, Alibabę, Facebooka, czy Wise. Rozwiązanie jest dostępne w Europie, USA, Kanadzie oraz Australii. Poprzedni rok był dla fintechu bardzo udany – za sprawą dynamicznego wzrostu branży e-commerce rosły także wyniki finansowe Trustly.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies