Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
mBank z nową decyzją UOKiK. Będzie musiał zwrócić pieniądze klientom korzystającym z linii odnawialnej

mBank niesłusznie pobierał opłatę od klientów wypowiadających umowę kredytu odnawialnego

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o zakończeniu postępowania przeciwko mBankowi. Chodzi o sprawę wszczętą w maju ubiegłego roku, a dotyczącą warunków udzielania przez mBank tzw. kredytów odnawialnych. Postępowanie ruszyło po skardze jednego z klientów, który wypowiedział umowę o kredyt odnawialny, a mBank, wbrew obowiązującym przepisom, pobrał od niego z tego tytułu prowizję.

Przeczytajcie także: mBank ułatwia składanie reklamacji

UOKiK pisze w komunikacie prasowym, że zgodnie z Ustawą o kredycie konsumenckim kredyt odnawialny można wypowiedzieć w każdym momencie bez ponoszonia opłat z tego tytułu. Tymczasem mBank oferował promocję, w ramach której nie pobierał opłat za udzielenie finansowania, ale w przypadku odnowienia umowy po roku prowizja już się pojawiała. Jeśli klient chciał tej opłaty uniknąć i rozwiązywał umowę przed upływem roku, musiał zapłacić inną prowizję. Taka karna opłata mogła wynosić nawet kilka tysięcy złotych.

Przeczytajcie także: mBank wprowadził nową aplikację dla firm

Zdaniem UOKiK-u klient powinien móc swobodnie decydować, czy chce kontynuować umowę kredytową bez obawy o sankcję. A w przypadku mBanku nie było to możliwe.

Z komunikatu urzędu antymonopolowego wynika, że mBank zaprzestał stosowania kwestionowanej praktyki. Klientom, którzy zapłacili niezgodną z przepisami prowizję, zwróci pieniądze. Zwrot otrzymają zarówno obecni, jak i byli klienci instytucji.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies