Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Miłość jest bezcenna. Ale MasterCard zmierzył, ile wydajecie na prezenty w dniu zakochanych

Liczony od kilku lat "MasterCard Love Index" pokazuje trendy w wydatkach na prezenty związane ze świętem zakochanych

Wskaźnik "MasterCard Love Index" obrazuje zachowania osób kupujących prezenty walentynkowe w ponad 200 krajach, w tym w Polsce. Badanie objęło analizę danych dotyczących transakcji z wykorzystaniem kart kredytowych, debetowych i prepaid, dokonanych w dniach 11-14 lutego, przez ostatnie trzy lata (2013-2015). Wyniki uwzględniają globalną wartość zakupów oraz kwoty transakcji, w wybranych kategoriach produktów i usług.

Przeczytajcie także: Czy można zwiększyć sprzedaż kart w ciągu roku o 100 proc.? Można

Okazuje się, że kiedy w grę wchodzi głębokie uczucie, Polacy wolą odwiedzić sklep, żeby osobiście wybrać najlepszy upominek dla ważnej osoby, niż zamawiać coś przez internet. W naszym kraju 98 proc. zakochanych dokonało zakupów walentynkowych osobiście, podczas gdy tylko 1 proc. wolało kupić prezent online. Za granicą internet był nieznacznie popularniejszy: średnio 90 proc. klientów dokonało zakupów w stacjonarnym w sklepie, a 6 proc. wybrało zakupy w sieci.

Co ciekawe coraz częściej rezygnujecie z zakupu walentynkowego prezentu w formie materialnej na rzecz wspólnych przeżyć, np. wizyty w restauracji. Wydatki w knajpach w ciągu ostatnich trzech lat zanotowały najwyższy wzrost właśnie w Polsce. W 2015 roku odpowiadały za 37 proc. wartości transakcji. Dla porównania dwa lata wcześniej było to 29 proc.

Przeczytajcie także: Już 70 proc. gapowiczów w Warszawie płaci mandat kartą

Jeżeli wzięlibyśmy pod uwagę liczbę transakcji, to prymat romantycznej kolacji jako pomysłu na Walentynki jest jeszcze bardziej widoczny. W Polsce już większość walentynkowych płatności dokonywanych jest właśnie w restauracjach, w przeciwieństwie do zakupu kartek walentynkowych (2 proc., najmniejszy udział w transakcjach), których popularność regularnie spada. Podobny trend można zaobserwować w skali świata, gdzie średnio 33 proc. wydatków przeznaczonych jest na posiłki w restauracjach, a 28 proc. - na podróże i noclegi w hotelach.

Wskaźnik "MasterCard Love Index" świadczy również o tym, że w miłości jesteście coraz hojniejsi – w ciągu ostatnich trzech lat wydatki na całym świecie wzrosły w wybranych kategoriach produktów i usług, w dniach poprzedzających Walentynki, średnio o 22 proc. Choć zaznaczyć trzeba, że wpływ na tak duży wzrost miłosnych wydatków może mieć również rosnąca popularność kart i rezygnacja przez część konsumentów z używania gotówki.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies