Partnerzy główni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro ma już ponad 13,2 mln klientów. W ciągu roku wartość ich zakupów wzrosła przeciętnie o 39 proc.

Użytkownicy allegro.pl wydają za pośrednictwem tej platformy na zakupy średnio 2880 zł rocznie

Spółka Allegro zaprezentowała raport z wynikami za I kw. 2021 roku. Firma poinformowała m.in., że liczba aktywnych klientów przekroczyła 13,2 mln – to o 13,4 proc. więcej niż w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Przeciętne roczne wydatki na jednego kupującego wzrosły do blisko 2880 zł, czyli o prawie 39 proc. Gigant e-commerce chwali się także dwucyfrowym wzrostem liczby sprzedawców, w tym zagranicznych.

Przeczytajcie także: PKO BP wprowadza dark mode do IKO

Operator Allegro podtrzymał plan zainwestowania w tym roku 550-600 mln zł. Środki będą przeznaczane głównie na rozwój platformy oraz nowe rozwiązania logistyczne. W serwisie cashless.pl możecie przeczytać, że Allegro uruchomi w tym roku własną sieć automatów paczkowych. Początkowo będzie ich 1,5 tys. Niedawno okazało się też, że firma rozbuduje sieć punktów, z których będzie można odbierać zakupy realizowane na platformie. Allegro Punkty mają ruszyć jeszcze w maju, a pierwszym partnerem będzie Kolporter.

Firma poinformowała także, że fintech Allegro Pay odnotował trzycyfrowy wzrost kwartał do kwartału i projekt ten będzie dynamicznie rozwijany. Spółka przekazała również, że uruchomiona w lutym platforma Allegro Biznes, czyli usługa dla firm, spotkała się z dobrym przyjęciem, zwłaszcza przez mniejsze i średnie przedsiębiorstwa. Nie podano jednak szczegółów.

Przeczytajcie także: Sztuczna inteligencja na dobre zagościła w Warcie

Warto jeszcze spojrzeć na same wyniki. W pierwszych trzech miesiącach 2021 roku wartość sprzedanych produktów na platformie Allegro sięgnęła 9,6 mld zł. Oznacza to wzrost o ponad 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem. Przychody wzrosły o ponad 61 proc. do 1,21 mld zł, a zysk aż o blisko 158 proc. do 269,6 mln zł. Największy, bo ponad 82-procentowy udział w przychodach ogółem miał segment marketplace. Z kolei usługi reklamowe odpowiadały za 8,4 proc. przychodów, własna sprzedaż detaliczna za 4,9 proc., a porównywarka Ceneo.pl za 4,1 proc.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies