Nowy koncept nie ma jeszcze nazwy handlowej, ale wiadomo, że do finalizacji transakcji będzie wykorzystywał kody Blik
Dzisiejszy Puls Biznesu donosi o nowym pomyśle na zakupy i płatność w internecie. Dobrze znana czytelnikom spółka Tpay (integrator płatności w e-commerce) oraz firma Koda Bots proponują zamknąć cały proces kompletowania zamówienia oraz płatności za zakupy internetowe w Messengerze i przy wykorzystaniu botów oraz kodów Blik.
Pomysłodawcy rozwiązania przekonują, że dotychczas czatboty, w tym te dostępne w Messengerze, jedynie pomagały klientom w zakupach internetowych. Jednak aby je sfinalizować, trzeba było przejść na stronę sklepu albo np. Allegro i tam dopełnić formalności łącznie z płatnością. Koncepcja Tpay i Koda Bots sprowadza się do tego, aby wszystko uprościć i aby klient mógł zakończyć zakupy w Messengerze. Innowacja ma już za sobą udanego pilota w sklepie Myszojeleń.
Twórcy nowego rozwiązania przekonują, że w ich koncepcji kluczowe znaczenie ma wykorzystanie kodów Blik. W Azji istnieją już bowiem narzędzia umożliwiające płatności w komunikatorach. Wykorzystują do tego jednak karty płatnicze, a Polacy mieliby opór przed podawaniem danych karty w Messengerze. Tego samego nie można jednak powiedzieć o kodach Blik.
Źródło: Puls Biznesu